مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به چاپ و نشر ٧٧۶ هزار جلد کتاب در استان طی ٩ ماهه نخست امسال، از رشد ١١,۵ درصدی این آمار نسبت به دوره مشابه در سال گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، گیلان، فیروز فاضلی  در ٩ ماهه نخست سال جاری، ۵۴١ […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به چاپ و نشر ٧٧۶ هزار جلد کتاب در استان طی ٩ ماهه نخست امسال، از رشد ١١,۵ درصدی این آمار نسبت به دوره مشابه در سال گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، گیلان، فیروز فاضلی  در ٩ ماهه نخست سال جاری، ۵۴١ عنوان کتاب در شمارگان ٧٧۶ هزار جلد توسط ٣٩ ناشر فعال استان گیلان، چاپ و منتشر شده است.
وی با بیان اینکه شمارگان چاپ و نشر کتاب در استان نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از رشد یازده و نیم درصدی برخوردار است، افزود: این آمار در عناوین کتاب های منتشره نیز با رشد هفت درصدی روبروست.
فاضلی تصریح کرد: در کتاب های منتشره ٩ ماهه نخست سال ٩۵ در گیلان، ۵١٠ عنوان کتاب تألیفی، ٣١ عنوان ترجمه، ٣۴۶ عنوان چاپ اول و ١٩۵ عنوان چاپ مجدد بوده است.
ثبت رکورد جدید در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان در گیلان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: طی مدت مذکور، ١٨۶ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان با شمارگان ٣٣٣ هزار جلد در استان چاپ و منتشر شده است که از نظر تعداد عناوین کتاب های منتشره در حوزه کودک و نوجوان، رکورد جدیدی در استان به شمار می رود.
وی با اشاره به برپایی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بیش از ١١۴ هزار بازدیدکننده در مهرماه امسال، اضافه کرد: علاوه بر آن، از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶٠ نمایشگاه کتاب با بیش از ٧۶ هزار بازدید کننده در شهرستان های مختلف استان برگزار شده است.
بنا بر این گزارش؛ ١۴۴ ناشر دارای مجوز فعالیت در استان گیلان هستند که از این تعداد ١١۶ ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند.