معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برپایی ویژه برنامه «بچه های آسمان» نکوداشت شهدای خردسال استان خبر داد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در افراد نهادینه شود.

صفیر گیلان/اسماعیل ایوبی راد در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: تضمین آینده کشور با نگاه فرهنگی و هنری به مسائل کودک و نوجوان تحقق می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید از طریق هنر و بایسته‌های هنری در افراد نهادینه شود، افزود: نسل کودک و نوجوان زیربنای انسانی جامعه هستند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این نسل بسیار اثرگذار است.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری سومین دوره جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در این استان خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره در بازه زمانی ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت در گیلان برگزار می‌شود.

ایوبی راد با بیان اینکه گیلان خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و نمایشی است، گفت: جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در قالب ۱۵ گروه منتخب در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی در شهرهای مختلف گیلان برگزار می‌شود.

وی از اجرای رایگان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان خبر داد و افزود: مردم فرهیخته و فرهنگ دوست گیلانی می‌توانند به صورت رایگان از تماشای اجرای هنرمندان لذت ببرند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه اجراهای صبح به وقت مدارس و دانش آموزان است، گفت: استقبال دانش آموزان از این جشنواره موجب رونق بخشی این رویداد فرهنگی و هنری می‌شود.

ایوبی راد با اشاره به اینکه نقد آثار هنری موجب پختگی و اصلاح اثر می‌شود، اضافه کرد: به منظور ارتقای کیفی و محتوایی آثار، جلسات نقد و بررسی هر روز ساعت ۱۸ عصر در تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود.

وی از برپایی ویژه برنامه «بچه های آسمان» نکوداشت شهدای خردسال گیلان خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه عکس اجرای تئاتر هنرمندان شهید استان گیلان از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.