صفیر گیلان؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در بازدید از تحریریه خبرگزاری های مهر،ایرنا و فارس که به مناسبت روز قلم انجام شد با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه،از برگزاری دوره های آموزش بودجه ویژه رسانه ها به منظور تربیت خبرنگاران اقتصادی در استان خبر داد.

به گزارش  صفیر گیلان به نقل از واحد روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، شراره کاوسی، رییس سازمان در این دیدار که با حضور مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان و رییس حوزه ریاست و روابط عمومی انجام شد، ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به فعالان عرصه قلم به جایگاه والای این عرصه اشاره و به لزوم داشتن خبرنگاران تخصصی در حوزه های مختلف از جمله حوزه اقتصادی و بودجه تاکید کرد.

وی با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه، افزود: فقدان ادبیات یکسان در گفتگوها و نشست با رسانه ها خصوصاً در زمینه بودجه موجب برداشت های مختلف از مباحث مطروحه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با ضروری خواندن برگزاری دوره های آموزشی بودجه برای خبرنگاران این حوزه، گفت: باید تلاش کنیم ادبیات یکسانی در مورد تعاریف و مفاهیم اقتصادی نظیر بودجه داشته باشیم تا به هنگام اطلاع رسانی و تهیه خبر برداشت ها از اطلاعات داده شده و عناوینی مانند اعتبار، تخصیص، ابلاغ اعتبار، اسناد خزانه، سال مالی و نظایر آن درست به مخاطب منتقل شود.

کاوسی با تاکید بر لزوم ایجاد نگاه موضوع محور و تخصصی در تهیه گزارش های خبری اصحاب رسانه استان گفت: اصحاب رسانه در موارد این چنینی می توانند در ارتباط با کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی اطلاعات مورد نیاز را دریافت و در تهیه گزارش های خود استفاده کنند.به عنوان مثال بتوانند وضعیت یک پروژه و یا موضوع کلان را در برش ملی و استانی نیز مورد بررسی قرار داده و گزارش جامعی به خواننده ارایه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اولویت دولت را اتمام پروژه های نیمه تمام برای توزیع اعتبارات عمرانی دانست و گفت: هدف دولت پروژه هایی است که بیشترین سهم را در کیفیت و ارتقای زندگی مردم دارد.