مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری ۶ کارگاه دوره آموزشی آنلاین نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دستبافت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ تیمور پورحیدری  گفت: این دوره آموزشی که با همکاری مرکز ملی فرش از تاریخ ۲۹ فروردین آغاز و تا ۳۱ فروردین ماه ادامه داشت.

وی درخصوص عنوان این دوره ها تشریح کرد: در این کارگاه آموزشی دوره هایی با عنوان: ویژگی های فروشنده فرش دستباف،تحلیل زیبایی شناسی و معنا گرایی در فرش دستبافت، فروش فرش دستباف در فضای مجازی، آشنایی با شاخص های کیفی رنگرزی فرش دستبافت ایرانی، آشنایی با انواع مواد اولیه در بافت فرش دستبافت ایرانی و آشنایی با انواع آسیب ها و عیوب فرش دستبافت آموزش داده می شود.

وی همچنین افزود: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی ارتقاء سطح دانش هنرمندان قالی بافی آموزش های تخصصی و دانش افزایی و آموزش در حوزه های عمومی علی الخصوص کسب و کار، که از مهمترین موضوعات این رویداده است اشاره نمود.

مدیرکل صمت گیلان ضمن اعلام خبر برگزاری جشنواره نوآوری و خلاقیت فرش دستبافت در آینده نزدیک، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تثبیت و ماندگار کردن هنرمندان والی با ف و ایجاد رویکرد خلاق و فناورانه و استفاده از فن آوری های جدید و نوآوری در تولید و فروش و بهبود اوضاع کسب و کار در تجارت ملی و بین المللی این صنعت می باشد.