صفیر گیلان،رئیس صمت فومن خبر داد؛مانور سه روزه نظارت و بازرسی بر بازار فومن همزمان با سراسر استان گیلان از ۲۰ اردیبهشت ماه از اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن ،پور هادی  با اعلام این خبر گفت: جهت تشدید نظارت بر بازار از امروز تا روز پنجشنبه هفته جاری مانور سراسری بازرسی از روند فعالیت واحدهای صنعتی، صنفی و توزیعی در سراسرشهرستان اجرا می شود.

وی افزود: در این مانور که با حضور نماینده فرماندار ،اتاق اصناف ، بسیج اصناف ،تعزیرات و صمت در ۶ اکیپ بازرسی حضور خواهند داشت بازار پالایش و نظارت می شود.

پور هادی گفت: شهروندان  از سراسر شهرستان و از بخشهای مرکزی و سردار جنگل در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی می توانند مراتب را به تلفن ۱۲۴ ویا سامانه www.124.ir اعلام کنند.

وی به تعداد  ۷۵ مورد بازرسی در شهرستان  و در دو  بخش اشاره و افزود:از این تعداد بازرسی تعداد تخلف ۱۳ مورد بوده که ارزش ریالی پرونده ۷۳/۳۰۷/۰۰۰ریال است.

رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان فومن همچنین به نوع کالاهای مورد تخلف شامل روغن ، سیگار ، ماکارونی ، نوشابه هایپ ( انرژی زا) ، قهوه و … اشاره و افزود: گرانفروشی ، عدم درج قیمت ، احتکار، قاچاق ، کالاهای تاریخ گذشته از جمله تخلفات بود.

وی تاکید کرد؛بازرسی ها در نوبت عصر از نانوایان در قالب دو تیم دیگر در شهر و روستاها اجرا خواهد شد.
رئیس  صمت فومن به مانور سراسری بازرسی در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۸ که در قالب گشت مشترک  برگزار شده بود نیز اشاره و افزود:تعداد بازرسی در این روز  ۴۵ مورد،تعداد تخلف ۶ مورد در حوزه کم فروشی  و تعطیلی خودسرانه با ارزش ریالی پرونده ها ۰۰۰ / ۰۰۰ / ۹ ریال بود .

پور هادی تاکید کرد؛ تکریم ارباب رجوع، تنظیم بازار مطابق سیاست‌های دولت و همچنین تعامل با اصناف و بازاریان در عین رعایت سلامت کار خط قرمز بنده در اداره صنعت ،معدن و تجارت فومن می باشد.

تهیه و تظیم/زلیخا صفری 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری