صفیر گیلان؛در نشست اضطراری تأمین برق اعلام شد که همه شرکت‌های برق در سراسر کشور، خود را برای شرایط تنش دمایی هفته آینده که باعث افزایش شدید مصرف خواهد شد، آماده می‌کنند.

به گزارش صفیر گیلان، نشست اضطـراری تأمین برق امروز با حضور مسئولان ارشد صنعت برق کشور در مرکز پایـش صنعـت برق برگـزار شـد.

در این نشست، همایون حایـری معاون وزیر نیـرو در امور برق و انرژی اظهار  داشت: هفته گذشته میانگین دمای کشور در حدود ۳۶ درجه بود که پیک ۵۸ هزار و ۵۶۳ مگاوات به ثبت رسید.

وی ادامه داد: این در حالی است که براساس پیش‌بینی‌ها هفته آینده میانگین دمای هوا ۱٫۴ درجه افزایش خواهد یافت و در شرایط تنش دمایی و مصرف برق قرار خواهیم گرفت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عین حال از همه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها خواست با اطلاع‌رسانی صادقانه و آگاه‌سازی، هموطنان را در جریان شرایط کنونی صنعت برق قرار دهند.

حایـری تأکید کرد: باید تلاش‌های صنعت برق برای مدیریت این شرایط اطلاع‌رسانـی شود تا مردم نیز بتوانند با اطمینان کامل نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

در این نشست همچنین محمدحسن متولـی‌زاده مدیرعامل توانیـر نیز با تأکیـد بر اطلاع‌رسانی مستمر تصریح کرد: باید در اطلاع‌رسانی‌ها، تأثیـر شدید شرایط آب‌وهوایی بر مصرف برق تبییـن شود.

وی افزود: همچنین باید آثـار کم‌بارشی، نحوه برخورد با مراکـز استخراج غیرمجاز رمزارز و ادارات پُرمصرف برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

متولی‌زاده همچنین با تأکید بر این‌که برنامه‌های تعمیراتی به‌جز موارد اضطرار، باید تعلیق شود، اضافه کرد: با وزارت صمت برای جلب بیشتر همکاری با صنایع، هماهنگی شده است.

مدیرعامل توانیر در عین حال با تأکید به این‌که “باید به‌دور از جریانات سیاسی به خدمت‌رسانی بپردازیم”، خاطرنشان کرد: باید ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات، از موضع‌گیری‌ها پرهیز کنیم و صرفـاً به خدمت‌رسانی و تأمین برق مردم بپردازیم.

مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به این‌که تنها دو راه برای جلوگیری از اعمال خاموشی وجود دارد، گفت: یک راه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید است که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی را نیاز دارد و در مدت زمان کوتاه نیز به نتیجه نخواهد رسید.

متولی‌زاده ادامه داد: راه دوم جلب مشارکت عمـوم مردم برای همکاری در مدیریت مصرف و انجام کارهای ساده مانند تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است و خاموش کردن لامپ‌های اضافـی است که می‌توانیم با انتخاب آن از خاموشی رهایی پیدا کنیم.

در این نشست همچنیـن معاون هماهنگی توزیـع توانیر نیز از لغـو تمام مرخصی‌های مدیران صنعت برق تا پایان انتخابات خبـر داد و گفت: کنار انتخابات، شرایط تنش دمایی هفته‌های پیشِ‌رو، فشار مضاعفی را به همکاران در صنعت برق وارد خواهد ساخت.

  • منبع خبر : تسنیم