جلسه هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور وبیناری مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان و روسای بیمارستان‌های تابعه دانشگاه در سالن اجلاس ریاست، برگزار شد.

در این جلسه دکتر سید مهدی موسوی – معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، پرداخت به موقع مطالبات بیمارستانها و ایجاد هماهنگی HIS و اصالت‌سنجی دارو و رفع مشکلات موجود را مورد تاکید قرار داد.
دکتر موسوی با تاکید بر لزوم کاهش کسورات، اظهار داشت: مبحث اصالت‌سنجی برای کنترل و جلوگیری از قاچاق دارو مطرح شده است و قانون بودجه بر این موضوع تاکید ویژه دارد و روسای بیمارستانها باید به صورت جدی در این خصوص عمل کنند و جلوی ضرر دهی را بگیرند.

وی همچنین با اشاره به مبحث انتقال دانشکده بهداشت، گفت: تمام تلاش ما بر این است که شرایط انتقال این دانشکده به سایت لاکان فراهم شود.
معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه همچنین با اشاره به افتتاح کلینیک‌های ویژه در هفته دولت، خواستار رفع نواقص موجود، تجهیز و بهره برداری از کلینیک ها جهت ارائه خدمات شد.
وی همچنین رعایت انضباط اداری را در مجموعه دانشگاه مورد تاکید قرار داد .

در ادامه جلسه، دکتر کامران عزتی – معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از رویدادهای مهم پیش رو را بحث اعتباربخشی مراکز آموزشی درمانی عنوان کرد و از اعتبار سنجی ۷ مرکز آموزشی درمانی خبر داد و افزود: مرکز آموزشی درمانی رازی که دارای اعتبار دو ساله است در این اعتباربخشی مورد سنجش قرار نخواهد گرفت.
دکتر عزتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال راه اندازی یک رشته فلوشیپ است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر، دارای ۴۶۷ عضو هیات علمی و ۵۵۰۰ دانشجو است.
وی همچنین با بیان اینکه دو حوزه بیمارستانی در انزلی و لاهیجان به مرکز آموزشی درمانی تبدیل خواهد شد، گفت: کلینیک شهدای سلامت رشت در حال حاضر در حال بهره برداری است، همچنین پروژه سایت لاکان تا سه سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
وی با اشاره به ترکیب اعضای کمیته اعتباربخشی دانشگاه، گفت: روسای بیمارستان‌ها و تیم مدیریت آموزشی مراکز باید اشراف کامل به برنامه استراتژیک و پایش عملکرد سیستم آموزشی را داشته باشند.
وی افزود: افزایش سطح اعتباربخشی مراکز آموزشی درمانی ۲۵ امتیاز آموزشی خواهد داشت که در همین راستا تشویق های لازم در نظر گرفته خواهد شد.
دکتر نسیبه یوسفیان – سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز خواستار رفع مشکلات موجود در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی شد.
دکتر حیدرعلی بالو-معاون درمان دانشگاه با اشاره به ناهماهنگی سیستم HIS بیمارستانها، بر تسریع در رفع مشکلات توسط شرکت های ذیربط تاکید کرد.
در پایان، تعدادی از مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستانها به طرح مسائل و مشکلات حوزه خود، پرداختند.