صفیر گیلان،رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۴۲ معدن در استان، گفت: ۳۷ مزایده واگذاری معدن و پهنه اکتشافی امسال در گیلان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیرگیلان، تیمور پورحیدری عصر پنج شنبه در دیدار نوروزی با استاندار گیلان با اشاره به اهداف تعیین شده برای حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به شعار سال تلاش می‌شود تا به این اهداف در زمینه رونق تولید و اشتغال زایی برسیم.

وی با بیان اینکه امسال تکمیل و بهره برداری از ۱۲۶ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح پیش بینی می‌شود برای ۴ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای احیای ۵۷۰ واحد صنعتی راکد و تعطیل در استان، گفت: راهکارهای رفع موانع این واحدهای صنعتی دسته بندی و تلاش می‌شود تا با انجام اقدامات لازم واحدها وارد چرخه فعالیت شوند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به همگام سازی تولیدات داخلی با تکنولوژی نوین و دانش بنیان، تصریح کرد: استفاده از فناوری و دانش روز در حوزه صنایع برای رقابت در فضای کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است.

پورحیدری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، اساتید دانشگاهی و مبتکران و مخترعان استان گیلان استفاده شود، اضافه کرد: در همین راستا کار ویژه دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۷ مزایده معدن و پهنه اکتشافی در استان گیلان برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۲ فقره معدن دارای پروانه بهره برداری در استان گیلان فعال است.