هم‌زمان با سیزدهمین سالروز درگذشت:

بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) در رشت برگزار می‌شود | آغاز پویش بهجت عارفان

  پرینت
بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) در رشت برگزار می‌شود | آغاز پویش بهجت عارفان
شناسه خبر : 58011 | تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1401 - 23:19 | 260 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

محسن پورپیر، مسئول مرکز رسانه‌های اجتماعی سازمان فضای مجازی سراج گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار …صفیر گیلان در رشت با اشاره به آغاز پویش بهجت عارفان به مناسبت سالروز رحلت این عالم برجسته اظهار کرد: از اهداف دیگر این پویش گسترش مفاهیم و معارف ناب اسلام محمدی برگرفته از تفاسیر و برداشت ها و آثار عالم بزرگوار حضرت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی (ره) می‌باشد.

به گزارش پایگاه  خبری صفیر گیلان؛ مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت فومنی هم‌زمان با سیزدهمین سالروز درگذشت این عالم ربانی به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان در رشت برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت فومنی هم‌زمان با سیزدهمین سالروز درگذشت این عالم ربانی همراه با رونمایی از ده ها محصول چند رسانه‌ای در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می‌شود.

این محصولات چندرسانه ای در ۱۷ عنوان کلی شامل موشن گرافیک، پوستر، استوری، استوری فانتزی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی، آیتم تصویری به شکل‌های مختلف مصاحبه مردمی، نقاشی آب‌رنگ و کلیپ‌های تصویری، یک عنوان فیلم کوتاه، کلیپ های اختصاصی مربعی برای اینستاگرام، آیتم تصویری نقاشی و خطاطی و سیاه قلم و آب رنگ و … است که در مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت رونمایی خواهند شد.

علاوه براین موارد، اپلیکیشن جامع و ویژه آیت‌الله بهجت نیز در این مراسم رونمایی می‌شود و پویش کشوری بهجت عارفان به کمک فعالان فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی شامل اینستاگرام، تلگرام، توییتر و واتس‌اپ از ۲۴ اردیبهشت تا روز ۲۷ اردیبهشت راه‌اندازی خواهد شد.
همچنین در مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت فومنی، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، از شاگردان مرحوم آیت‌الله بهجت و عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و مدیر مؤسسه فقه‌الخمینی و همچنین سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان سخنرانی خواهند کرد.
این مراسم ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

آغاز پویش بهجت عارفان به مناسبت سالگرد بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی (ره)

به گفته مسئول مرکز رسانه‌های اجتماعی سازمان فضای مجازی سراج گیلان، با هدف زنده نگاه داشتن یاد و نام بزرگان و عالمان برجسته گیلان پویش نشر معارف دینی از بیانات و سیره آیت الله بهجت (ره) در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است.

محسن پورپیر، مسئول مرکز رسانه‌های اجتماعی سازمان فضای مجازی سراج گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار …صفیر گیلان در رشت با اشاره به آغاز پویش بهجت عارفان به مناسبت سالروز رحلت این عالم برجسته اظهار کرد: از اهداف دیگر این پویش گسترش مفاهیم و معارف ناب اسلام محمدی برگرفته از تفاسیر و برداشت ها و آثار عالم بزرگوار حضرت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی (ره) می‌باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت یکی از ستارگان و برجستگان تاریخ اسلام بود، گفت: در طول سال هایی که بر جامعه و امت اسلامی گذشت عالمان و بزرگ مردان بسیاری از نور اسلام و اهل بیت علیهما السلام بهره‌مند شده و چراغ راه و وسیله هدایت امت اسلام شده اند، لذا باید ابعاد شخصیتی و تأثیرگذار این عالمان که حضرت آیت الله بهجت (ره) یکی از برجستگان آنهاست به‌خوبی برای امت اسلامی روایت شده تا باب هدایت و کامیابی به سوی همگان باز شود.

پورپیر با اشاره به لزوم خودشناسی و هویت بخشی به نسل جوان تصریح کرد: امروز دنیا بجای معنویت گرفتار ظلمانیت است، ضد ارزش ها جای ارزش هارا گرفته و روز به روز سبک زندگی و سرنوشت بشریت را به خطر می‌اندازد در این وضعیت، روایت از زندگی، سیره، کرامات، سخنان، مفاهیم، و نقل هایی که در مورد ایشان بر سر زبانهاست می‌تواند آیت الله بهجت (ره) را به‌عنوان یک الگوی مناسب در برابر اسطوره ها و اندیشمندان پوچ گرای غربی قرار داد و به نشر و گسترش شئون اسلامی و انسانی که اگر به‌خوبی معرفی گردد برای خودشناسی و خودباوری نسل جدید راهگشا خواهد بود همت گمارد.

مسئول مرکز رسانه‌های اجتماعی سازمان فضای مجازی سراج گیلان با دعوت از فعالین شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای استان گیلان خواست در پویش بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) که هم‌زمان در بسترهای توییتر و اینستاگرام با هشتگ #بهجت_عارفان و سایت پویش به نشانی Gilpooyesh.ir و ربات و گروه تلگرامی به نشانی t.me/Gilpooyeshbot و t.me/Gilpooyesh در حال برگزاری است پیوسته و برای گسترش معنویت جامعه با انتشار مفاهیم و سخنان و سیره، یاد این عالم بزرگوار را گرامی داشته و به رشد جامعه اسلامی کمک کنند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
به مناسبت دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
فرید نجفی عزل و محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
بانوی شفتی سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی استان گیلان شد
هم‌افزایی ارتش و سپاه منجر به تولید قدرت بازدارندگی شده است
دیدار رییس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت
مشارکت مردم در طرح‌های عمران روستایی صیانت از سرمایه ملی است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.