به گزارش صفیر گیلان،فرماندار شفت با اشاره به اینکه با سوادی یکی از شاخص های توسعه یافتگی است افزود : امروزه سوادآموزی نوین فراگرفتن علوم روز مانند رایانه و… است و ما باید از مرحله سواد آموزی به معنی خواندن و نوشتن عبور کنیم. ، محمدرضا محسنی صبح امروز در دیدار با آموزگاران نهضت سواد […]

به گزارش صفیر گیلان،فرماندار شفت با اشاره به اینکه با سوادی یکی از شاخص های توسعه یافتگی است افزود : امروزه سوادآموزی نوین فراگرفتن علوم روز مانند رایانه و… است و ما باید از مرحله سواد آموزی به معنی خواندن و نوشتن عبور کنیم.
، محمدرضا محسنی صبح امروز در دیدار با آموزگاران نهضت سواد آموزی این شهرستان با تبریک ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ گفت : تشکیل نهضت سوادآموزی یکی از فرامین ماندگار حضرت امام(ره) در تاریخ ایران است.
وی با بیان اینکه حضرت ختمی مرتبت (ص) نگاه ویژه ای به سوادآموزی داشتند افزود : پیامبر در جنگ های صدر اسلام شرط آزادی از اسارت اسرا را آموختن سواد به مسلمان تعیین کرده بودند و این موضوع نشان دهنده اهمیت سوادآموزی است.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی نیز حضرت امام (ره)توجه ویژه ای به سواد آموزی داشتند خاطر نشان کرد : در دولت دکتر روحانی برنامه های نهضت سوادآموزی با اهتمام استمرار داشته است.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه با سوادی یکی از شاخص های توسعه یافتگی است افزود : امروزه سوادآموزی نوین فراگرفتن علوم روز مانند رایانه و… است و ما باید از مرحله سواد آموزی به معنی خواندن و نوشتن عبور کنیم.
محسنی با اشاره به اینکه باید بسترهای آموزش را به گونه ای آماده کنیم که هیچ کودکی از تحصیل محروم نشود تصریح کرد : داشتن سواد به جلوگیری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد کمک می کند.
نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه سوادآموزی در کاهش جرایم موثر است افزود: آموزش مهارت های اجتماعی می تواند در کنار سواد آموزی گنجانده شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پسماند یکی از آسیب های زیست محیطی است افزود : در آموزش سواد آموزان می توان وارد این عرصه شد و فرهنگ سازی کرد.
فرماندار شفت با بیان اینکه سوادآموزی کاری جهادی است از زحمات فعالان این مجموعه تمجید کرد و افزود : بدون اهتمام آموزگاران و نگاه معنوی آنان ، برنامه ها محقق نمی شد و موفقیتی حاصل نمی گشت