به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛دولت یازدهم باوجود  تمام شرایط تنگنای مالی، فکر حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان را از اهداف خود دور نکرد و هم اکنون در مدت کوتاهی توانسته با بسته های حمایتی در قالب های مختلف زمینه تولید را با پرداخت تسهیلات رونق دهد و برخی از واحدهای راکد را دوباره […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛دولت یازدهم باوجود  تمام شرایط تنگنای مالی، فکر حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان را از اهداف خود دور نکرد و هم اکنون در مدت کوتاهی توانسته با بسته های حمایتی در قالب های مختلف زمینه تولید را با پرداخت تسهیلات رونق دهد و برخی از واحدهای راکد را دوباره وارد چرخه اقتصاد کند.

یه گزارش صفیر گیلان ؛شهرکهای صنعتی شهرکهایی هستند که در فاصله ۲۰  کیلومتری از شهر اصلی قرار گرفته  و فقط شامل تعدادی از کارخانه و کارگاه تولیدی می شود.

شهرک صنعتی شهرک ها که به منظور توسعه و متمرکز شدن تولیدات صنعتی ایجاد شدند

این شهرک ها که به منظور توسعه و متمرکز شدن تولیدات صنعتی در نظر گرفته شده و با هدف توسعه صنعتی کشور در خارج از مناطق شهری است علاوه بر کاهش آلایندگی   در مسیر دسترسی آسان   و بدور از ترافیک  به وجود امدند.

شهرک صنعتی شهرستان شفت که تمام این مقررات و قوانین را رعایت کرده در منطقه  خرفه کل  در زمینی  چند هکتاری احداث شده است امروزه از نگاه سرمایه گذاران دور نماند و پای تولید کنندگان زیادی در این منطقه بازشده است که این خود می تواند باعث کاهش امار بیکاری در منطقه شود.

شایان ذکر است که کمیته نظارت بر طرح رونق تولید ها پس از دولت یازدهم برای چاره اندیشی به بخش صنعت و اقتصاد کشور تشکیل شد و دولت با اتکا به بررسی های این ستادها امروز توانسته است تسهیلات خود را برای تحرک جدی و سریع اقتصاد واحدهای صنعتی کوچک بکار گیرد.
البته هدف دولت از ایجاد ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید در  شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی حمایت قاطعانه از تولیدات داخلی و رونق آنها است تا بتوان با رفع چالش واحدهای تولیدی به اشتغال کشور نیز کمک کند و چرخه اقتصاد را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.
طرح رونق تولیدبیانگر تلاش های مستمر دولت در راستای رفع موانع تولید کنندگان

ایجاد سامانه بهین یاب بیانگر تلاش های مستمر دولت در راستای رفع این مشکلات است و به گفته مسئولان  طرح رونق تولید که از اهداف دولت تدبیر و امید است در سال ۹۵ با هدف رونق تولید  در کمیته ای اجرایی و هر تولید کننده می تواند با ثبت نام از بانکهای عامل تسهیلات  و ساپرت مالی شود تا واحد تولید در خط تولید باقی بماند.

به همین منظور امروز هیئت بازرسی استان گیلان متشکل از اقای شیری از کمیته نظارت بر طرح رونق تولید-باباخانزاده از استانداری -غفاری از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و خانم میرزایی از سازمان برنامه و بودجه و نماینده صنعت و معدن و تجارت استان گیلان  در شهرک صنعتی شفت حضور یافته و از بخش های تولید دیدن و در کنار تولید کنندگان از میزان تسهیلات دریافتی از طرح رونق تولید  و میزان بیمه شده گان و تعداد کارگران و نیز مقدار تولید و بازار فروش و غیر را رسیدگی کردند .

حضور هیئت بازرسان استانی که بیشترین هدفشان از این بازدید یک راست آزمایی بود و پشت بندش حفظ اشتغال و رونق تولید و … از برنامه های تولید کنندگان در آینده نیز اطلاع کسب کردند.

شایان ذکر است که برخی از این واحدها که به دلایل نداشتن توان مالی یا از چرخه تولید جدا و یا کمترین تولید و فعالیتها را داشتند امروز با دریافت تسهیلات بانکی بازارشان رونق یافته است.

در این بازدید و بازرسی که از ۱۰ واحد تولیدی   انجام گرفت ۹ واحد از طرح رونق تولید بهره مند شده بودند.

تولید کنندگان نیز به بیان مشکلات و بهرمند شدن از تسهیلات  و اینکه امروز  رقابت و قیمتها در بازار متفاوت و تاثیر گذار بر تولید است و تولید کننده باید با  قدرت کار کند تا سر پا بماندمطالبی بیان دشتند.

تولید کنندگان  خواستار شدند تا گیلانی جنس گیلانی بخرد که اگر غیر این باشد محصولات در دست تولید کننده می ماند.

برخی از تولید کنندگان از ظرفیت بالای واحدهای تولیدی ونداشتن نقدینگی و عدم سرمایه در گردش  در بازار گفتند.

و همچنین رکود و تعطیلی موقت را افت تولید خواندند و تاکید کردند؛ زمانی که تولید کننده بار به بازار می دهد اگر تاخیر داشته باشد بازار را از دست می دهد و آن موقع وارد شدن به بازار کار سختی می شود پس اول باید تولید کنندگان بازاررا حفظ کنند.

شهرک صنعتی شفت با ۱۱۰ واحد تولید و ۸۰۶ نفر مشغول به کار از شهرکهای فعال استان است

یوسفی زاده  مسئول شهرک صنعتی شفت نیز در گفتگو با صفیر گیلان  با اشاره به اینکه این شهرک صنعتی شفت  با ۱۱۰ واحد تولید ودر کل با ۱۴۴ واحد قرار دادی در حال فعالیت است گفت:منظور از ۱۴۴ واحد این است که برخی واحدها بیش از سه طرح توسعه را دارند که جمعا این میزان و رقم شده است.

وی افزود؛ در حال حاضر نزدیک ۴۰ واحد را فعال اعلام کرد وگفت: با اجرای طرح رونق تولید  و دادن تسهیلات بانکی امروز شاهد فعالیت و راه اندازی واحدها هستیم.

وی امیدوار شد تا این تسهیلات افزایش پیدا کند و واحدها می توانند طبق اعلام سازمان صنعت،معدن و تجارت ثبت نام و در لیست سامانه بهین یاب دریافت تسهیلات قرار گیرند.

مسئول شهرک صنعتی شفت از اشتغال ۸۰۶ نفر در واحد های فعال در حال کار خبردادو گفت:بیشتر این افراد که لیست آنها به دست ما رسیده بیمه شده هستند.

یوسفی زاده از نیمه فعال بودند برخی واحد های تولید خبر داد و گفت: در مقایسه با شهرکهای صنعتی دیگر این شهرک فعال و وضعیت خوبی دارد و با این طرح دولت فعالتر هم میشود .

ایشان از آمادگی شهرک صنعتی شفت در بخش زیر ساختی خبر داد و گفت:از لحاظ زیر بنایی این شهرک به دلیل داشتن تصفیه خانه از آماده ترین شهرکهای صنعتی استان است.

یوسفی زاده ضمن تقدیر و تشکر از جناب محسنی فرماندار شهرستان شفت و حجت السلام افتخاری نماینده شهرستان به جهت پیگیری دریافت تسهیلات برای تولید کنندگان و رونق این شهرک گفت: شهرک صنعتی شفت ظرفیت طرح توسعه را دارد.

ایشان از وجود ۱۵ هکتار زمین در دنباله این شهرک و در قسمت انتهایی آن خبر داد و گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور سرمایه داران در این شهرک باشیم.

یوسفی زاده تصریح کرد؛ما وظیفه واگذاری زمین را به سرمایه داران داریم و احداث و تسهیلات و غیرو با مدیران استانی است.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان استانی از این شهرک شد./تهیه  و تنظیم خبر؛زلیخا صفری راسته کناری