به گزارش صفیر گیلان؛سرهنگ پاسدار حمید جانباز  فرمانده سپاه ناحیه فومن عصر سه شنبه ۲۹ آبان همزمان با اولین روز از هفته بسیج در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان گفت:بسیج کلید واژه شکست تمامی بن بست هاست. سرهنگ جانباز نقش و اهمیت سازمان بسیج در نظام اسلامی باعث شده است تا بسیج به عنوان یک […]

به گزارش صفیر گیلان؛سرهنگ پاسدار حمید جانباز  فرمانده سپاه ناحیه فومن عصر سه شنبه ۲۹ آبان همزمان با اولین روز از هفته بسیج در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان گفت:بسیج کلید واژه شکست تمامی بن بست هاست.

سرهنگ جانباز نقش و اهمیت سازمان بسیج در نظام اسلامی باعث شده است تا بسیج به عنوان یک ساختار پویا، فعال و معنویت گرا  در جامعه شناخته شود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن در ابتدای  این نشست ضمن تبریک ایام فرخنده ولادت پیامبر گرامی اسلام، با بیان اینکه بسیج کلیدواژه ای است که تمامی اقدامات مثبت صورت گرفته در سطح کشور در هر زمانی که نیاز به حضور مردم و جوانان احساس می شده است در آن تبلور یافته و درخشیده است،گفت: واژه بسیج به حدی برجسته است که مقام معظم رهبری در اجتماع ۱۰۰هزارنفری بسیجیان در آزادی، آنرا جلوه ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کرده و فرمودند: تصویر درست از کشور، همین بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن ضمن تاکید بر این مهم که مجموعه عظیم و مردمی بسیج به الگو و سرمشقی برای حل مشکلات در کشورهای منطقه تبدیل شده است افزود: علیرغم اینکه مساله دفاع مقدس و بحث نظامی گری اولین ماموریت مهم این تشکل مردمی و یکی از ارکان حیاتی آن است اما ابعادی که بسیج قادر به ایفای نقش در آنها است بسیار گسترده تر و فراگیرتر است .

سرهنگ حمید جانباز با یادآوری این نکته تصریح نمود: امروز بحث محرومیت زدایی یکی از مهم ترین مسوولیت هایی است که بسیج برعهده گرفته است. وی تقارن هفته بسیج امسال با هفته وحدت را فرصت مناسبی برای پرداختن مجموعه بسیج شهرستان به موضوعاتی مرتبط با این حوزه دانستند.

فرمانده سپاه فومن از برگزاری جشنواره هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی همچون جشنواره غذاهای بومی به همت بانوان بسیجی سطح شهرستان خبر داده و اظهار داشت: این جشنواره ها با هدف به حداقل رساندن واردات محصولات مضر تراریخته برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار حمید جانباز در ادامه به گوشه ای از برنامه های پیش رو هفته بزرگداشت بسیج اشاره نمود: سرکشی از خانواده های معزز شهدا و دیدار با امام جمعه شهرستان، برگزاری مراسم مختلف در سطح ادارات توسط پایگاه های بسیج مربوطه، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری اردوهای جهادی با محوریت تسریع در ساخت مسکن محرومین، برگزاری ویزیت های تخصصی همراه با داروی رایگان، اهدای بسته های غذایی حمایتی توسط بسیجیان، افتتاح صندوق های قرض الحسنه مردم یار، محافل انس با قرآن کریم، نشست های شب شعر و خاطره و تجلیل از بسیجیان نمونه بخشهایی از این برنامه ها را در برمی گیرند.

همچنین اجرای گشت های عملیاتی بسیج با هدف برقراری امنیت در سطح محلات و روستاها و در راستای محرومیت زدایی از این اقشار آسیب پذیر و برگزاری یادواره شهدای روحانی غرب گیلان با سخنرانی مصلحی وزیر اسبق اطلاعات در روز چهارشنبه از دیگر برنامه های مهم بسیج ناحیه فومن خواهد بود. گفتنی است بیش از ۱۰۰ برنامه در این ایام برگزار خواهد شد.