صفیر گیلان – مراسم افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت غیرمتمرکز فرماندهی انتظامی گیلان با حضور دادستان دادسرای نظام استان و جمعی از مسئولان ارشد انتظامی گیلان در رشت برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره بصیرت که با حضور دادستان دادسرای نظام گیلان، جانشین فرماندهی انتظامی استان و جمعی از […]

صفیر گیلان – مراسم افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت غیرمتمرکز فرماندهی انتظامی گیلان با حضور دادستان دادسرای نظام استان و جمعی از مسئولان ارشد انتظامی گیلان در رشت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره بصیرت که با حضور دادستان دادسرای نظام گیلان، جانشین فرماندهی انتظامی استان و جمعی از مسؤولان ارشد انتظامی برگزار شد، ” سید قاسم عبداللهی ” با بیان اینکه دوره بصیرت یک فرصت خیر، برای درک بهتر حقایق است گفت: بصیرت در لغت به معنای دانایی، هوشیاری و یک بینایی توأم با عقل و خرد است.
وی با بیان اینکه دوره بصیرت از برنامه‌های حائز اهمیت ناجا است افزود: بصیرت یک دید عمیق در درک بهتر حقایق است.
عبداللهی با اشاره به کارآمد بودن دوره بصیرت در پیشبرد ماموریت‌های پلیس تصریح کرد: روزآمدی و ارتقاء امکانات پلیس باید همگام با معرفت، حرفه آموزی و بصیرت کارکنان این مجموعه باشد.
دادستان دادسرای نظام استان گیلان با اشاره به آیه ۲۰ سوره جاثیه که می‌فرماید ” منبع بصیرت و دانایی، کتاب قرآن است ” بیان داشت: تمامی راه‌های آگاهی و بینایی توام با عقل و خرد از سوی قرآن است و شرط برخورداری از بصیرت، یقین می‌باشد.

در ادامه این مراسم جانشین فرماندهی انتظامی گیلان گفت: نیاز به بصیرت در تمام فصول زندگی امری الزامی و ضروری است.
سرهنگ ” علی اصغر امیری ” با تاکید بر لزوم برگزاری چنین دوره‌هایی برای کارکنان ناجا افزود: در این دوره‌ها فرماندهان، رؤوسا، معاونان و کارکنان نیروی انتظامی زیر نظر مربیان مجرب مراکز علمی و فرهنگی کشور، آموزش‌های لازم را با هدف افزایش سطح بینش سیاسی و دینی فرا ‌می‌گیرند.
این مقام انتظامی دوره بصیرت را یک توفیق الهی برای کارکنان نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های بصیرت اثرات مثبت و قابل توجهی در تعالی معنوی کارکنان پلیس دارد.