عباسی با اشاره به صدور بهره‌برداری برق آبی در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت نیرو خوشبختانه بعد از ۶۰ سال مجوز بهره‌برداری برق آبی در این استان صادر شد که نقش مهمی در افزایش برق تولیدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، اسدالله عباسی عصر روز (یکشنبه) در جریان سفر به شهرستان رودبارضمن بازدید از سد سفید رود در جلسه بررسی وضعیت آب ذخیره شده پشت سد حضور یافت.

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط آب ذخیره شده این سد نسبت به سال گذشته با کاهش قابل توجه‌ای مواجه است، اظهار کرد: به حول و قوه الهی با درایت متولیان امر، شالیکاران در سال زراعی جدید هم بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

عباسی با اشاره به برطرف کردن ضعف‌های سال ۱۴۰۱ در این حوزه با دستور به مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداران، مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در خصوص حضور مستمر در مزارع و چگونگی روند توزیع آب تصریح کرد: باید سختی را از دوش کشاورزان برداشته و خودمان به عنوان مسئول سختی‌هاراتحمل کنیم.

استاندار گیلان عنوان کرد: درهمین راستا مدیران موظفند فضای مدیریت جهادی و انقلابی را در محل کار ایجاد و در فصل زراعی به طور شبانه روزی فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: بر اساس آمار شالیکاران با استفاده از آب ذخیره شده در آبندان‌ها موفق شدند امسال ۶۰ درصد اراضی شالیزاری را شخم بزنند.

عباسی ادامه داد: امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل تا یکصد میلبون متر مکعب ذخیره سد کاهش یافته و باید این کاهش آب در تقویم زراعی ذخیره شود و در این راستا نقش اقناع‌سازی مردم در فصل زراعی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی با اشاره به صدور بهره‌برداری برق آبی در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت نیرو خوشبختانه بعد از ۶۰ سال مجوز بهره‌برداری برق آبی در این استان صادر شد که نقش مهمی در افزایش برق تولیدی دارد.

استاندار گیلان هم چنین با تاکید بر لزوم توجه به تامین کود شیمیایی افزود: دولت سیزدهم هر گونه کمبود کود را تامین و با نرخ دولتی در اختیار شالیکاران قرار داده است.

عباسی اقدامات صورت گرفته در گیلان برای شروع سال زراعی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در حوزه آببندان‌ها، سردهنه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی طی یکسال گذشته انجام شده است.