فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی به محوریت مساجد و حضور مردم مسلمان و متعهد به پیروزی رسیده است، گفت: امروز نیز بقاع متبرکه، مساجد و هیئت‌های مذهبی در فرونشاندن غبار شبهه و فتنه نقشی برجسته داشته و پایگاه‌های مهم فرهنگی در پرچمداری جهاد تبیین می باشند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، دکتر حمیدرضا امام پناهی صبح امروز (شنبه) در جلسه معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، هیئت امناء بقاع متبرکه و جمعی از ائمه جماعات مساجد شهرستان برگزار شد، با اشاره به نقش مهم و تاریخی اماکن مذهبی در دفاع از ارزش‌ها و آغاز حرکت های روشنگرانه از آنها، گفت: امروز همگی ما موظف به جانبازی در خط مقدم حمایت از نظام مظلوم اما قدرتمند و سرافراز جمهوری اسلامی، با محوریت مساجد و بقاع متبرکه هستیم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که دشمن با هدف ضربه زدن به تفکر مقاومت اسلامی سعی در ناکارآمد جلوه دادن نظام برآمده از قوانین اسلام، با شبهه افکنی در جمهوریت و مخالفت نشان دادن اسلامیت نظام با آزادی هستند، گفت: ضروری است تا بیان واقعیات مسائل و روشنگری اذهان با استفاده از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی به عنوان پرچمداران جهاد تبیین، مورد توجه هر چه بیشتر متولیان قرار گیرد.

وی با ذکر این موضوع که سابقه نشان داده دشمن در جنگ های چهار دهه ای خود علیه نظام اسلامی مانند جنگ تحمیلی هشت ساله، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی اخیر با تمام قوا وارد گردیده اما به برکت نعمت ولایت و حضور مردمی دیندار و شجاع هر بار ناکام بوده است، گفت: بخش بزرگی از تهاجم ترکیبی اخیر دشمن، اقداماتی است که مستقیم دین مردم را هدف قرار داده است.

امام پناهی از توهین به روحانیت، کشیدن چادر از سر نوامیس مردم، هتک حرمت اماکن متبرکه ای مانند شاهچراغ، آتش زدن مساجد و قرآن ها را نمونه بارز بی اعتقادی و جسارت آشوبگران دانسته و با برخورد با آنان تاکید کرد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی در مقایسه وضعیت عزتمند و یکپارچه کشورمان با کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، سوریه و لیبی؛ شکرگزار نعمت ولایت هستند، گفت: به همین دلیل دشمنان و آشوبگران در فعالیت‌ها و اقدامات تروریستی و ضد امنیت خود، اصل ولایت پذیری مردم را هدف قرار دادند.

وی تاکید کرد: مردم آگاه کشورمان با عبرت آموزی از وقایع اندوهبار دوران زمامداری امیرالمومنین علیه السلام و حوادث کربلا، در دفاع از حق، سکوت نخواهند کرد.

در پایان این جلسه فرماندار رشت ضمن تشکر از زحمات خالصانه عباس نیکخواه در دوران سرپرستی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت، بخصوص در برگزاری شکوهمند مراسم محرم و اربعین حسینی؛ برای محمد قاسم پور به عنوان رئیس جدید این اداره آرزوی موفقیت نمود.

گفتنی است محمد قاسم پور پیش از این ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودسر و معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان را در کارنامه کاری خود دارد.