در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید گیلان عنوان شد؛

بنیاد شهید خدمتگزار فداکارترین انسان هاست/۴ درصد ایثارگران کشور، گیلانی هستند

  پرینت
بنیاد شهید خدمتگزار فداکارترین انسان هاست/۴ درصد ایثارگران کشور، گیلانی هستند
شناسه خبر : 46971 | تاریخ انتشار : 12 تیر 1400 - 11:09 | 229 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

کیوان محمدی با حضور در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با بیان اینکه درخصوص شهدا و ایثارگران برای ادای دین هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست اظهار کرد: خطاب به مدیران بنیاد شهید با بیان اینکه شما خدمتگزار کسانی هستید که فداکارترین انسان ها بودند، افزود: کار شما بسیار ارزشمند بوده و جایگاه رفیعی دارد

بنیاد شهید خدمتگزار فداکارترین انسان هاست

وی خطاب به مدیران بنیاد شهید با بیان اینکه شما خدمتگزار کسانی هستید که فداکارترین انسان ها بودند، افزود: کار شما بسیار ارزشمند بوده و جایگاه رفیعی دارد و یقیناً پروردگار متعال پاداش زحماتی که برای شهدا و خانواده هایشان می کشید را خواهد داد.

محمدی با بیان اینکه ما هیچ وقت نمی توانیم فداکاری های خانواده های شهدا و ایثارگر را جبران کنیم، گفت: از تمام پتانسیل ها و ظرفیت ها برای خدمت به شهدا و خانواده‌هایشان بهره خواهیم برد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه درصد تخصیص اعتبارات عمرانی بنیاد شهید گیلان طی سال‌های گذشته همواره از میانگین تخصیص استان بالاتر بوده است گفت: برای  خدمت به شهدا هیچ محدودیتی را  به‌جز رعایت قانون نداریم.

 

۴ درصد ایثارگران کشور، گیلانی هستند

عبدالله پاکاری، ضمن قدردانی ها و حمایت های دکتر محمدی در راستای پیشبرد ماموریت های بنیاد و تداوم رسیدگی به امور ایثارگران،اظهار کرد: استان گیلان با ۳۳ هزار ایثارگر، چهار درصد ایثارگران کشور را تحت پوشش دارد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ هزار نفر از خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، مدافع حرم و منا تحت پوشش بنیاد استان قرار دارند، تصریح کرد: با تسری قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به سایر گروه های ایثارگری و یکپارچه شدن خدمات، شاهد حجم قابل توجهی از مطالبات و افزایش ماموریت های سازمانی هستیم؛ این در حالی است که بنیاد گیلان تنها ۲۴۵ پست مصوب دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را کار اساسی بنیاد دانست و گفت: برنامه های فرهنگی خوبی طی سال های گذشته توسط بنیاد اجرایی شده، اما هنوز حق مطلب را ادا نکرده ایم، زیرا کاری که شهدا برای اسلام و انقلاب و کشور کردند، قابل جبران نمی باشد.
پاکاری، با اشاره به ارتقای وضعیت درمانی و معیشتی ایثارگران، عنوان کرد: با توجه به گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی، با افزایش میانگین سنی خانواده های شهدا و ایثارگران مواجه هستیم که همین مسئله مشکلات آنان را متنوع و متعدد کرده است لذا بدون همکاری سازمانی دستگاه ها و نهادها، به تنهایی قادر به حل مشکلات جامعه هدف بنیاد نیستیم.
وی در ادامه پرداخت پاداش پایان خدمت، بازنشستگی و ذخیره مرخصی معوق ایثارگران را یکی از چالش های مهم بنیاد از سال ۹۱ دانست و اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته مبلغ ۵۴ میلیارد تومان جهت تسویه حساب به ۸۰۳ ایثارگر پرداخت شد؛ همچنین کلیه بدهی های مراکز درمانی و آموزشی را پرداخت کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، از اجرای قوانین مسکوت مانده بنیاد در دوران مدیریت جدید خبر داد و عنوان کرد: توجه به معیشت، اشتغال و مسکن ایثارگران در قالب تفاهم نامه های کشوری در دست اقدام است. به زودی شاهد استخدام ۲۶۰ نفر از فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد خواهیم بود.
وی مهمترین هدف بنیاد را کسب رضایتمندی خانواده های شاهد و ایثارگر دانست که در نظام ارزیابی باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: اگرچه کرونا ماموریت های بنیاد را تحت تاثیر قرار داده، اما خدمات رسانی به ایثارگران متوقف نشده و ادامه دارد لذا کلیه جانبازان بالای ۵۰ درصد و همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کردند. به زودی جانبازان بالای ۲۵ درصد و والدین شهدا که اکثرا بالای ۷۰ سال سن دارند نیز واکسن دریافت خواهند کرد.
پاکاری، از برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی در یکصدمین سالگرد شهادت ایشان خبر داد و بیان کرد: در حوزه جمع آوری آثار شهدا و مستندسازی خاطرات رزمندگان و تولید نماهنگ و چاپ کتاب و مصاحبه با خانواده های شاهد و ایثارگر اقدامات خوبی صورت گرفته و دو هزار مصاحبه با والدین شهدا انجام دادیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد شهدای استان وصیت نامه دارند، اضافه کرد: وصیت نامه های شهدا در قالب ۲۲ جلد منتشر خواهد شد و هر جلد حاوی ۱۰۰ وصیت نامه است. در حال حاضر دو جلد منتشر شده و تا پایان سال جاری جلد سوم را منتشر خواهیم کرد.
وی تابلوها و یادمان های شهدا در ورودی شهرهای استان را زیبنده این منطقه گردشگرپذیر ندانست و اظهار کرد: نیازمند تخصیص صد درصدی اعتبارات عمرانی در بخش مرمت گلزارهای شهدا هستیم.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.