صفیر گیلان؛امام جمعه شهرستان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از یادگارهای امام راحل دانستند که منشا خدمات فراوانی در راستای محرومیت زدایی در کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛مهندس حامد دائمی جفرودی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان و هیات همراه با حجت السلام والمسلمین رنجبر امام جمعه شهرستان املش دیدار کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گزارشی ازروند عملکرد و فعالیتهای بنیاد مسکن در حوزه تأمین مسکن برای اقشار محروم وکم درآمد ارائه نمود .

دائمی درخصوص تأمین مسکن برای اقشار محروم وکم درآمد اینگونه بیان داشت : درجهت رسیدگی به وضعییت مسکن قشر محروم تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین سازمان برنامه بودجه ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری گیلان در خصوص احداث ۳ هزار واحد مسکن در استان برای خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه مناسب تنظیم وانعقاد گردید.
وی افزود : بر اساس این تفاهم نامه ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی با متوسط مساحت ۵۰ متر مربع برای خانوار‌های جامعه هدف و مشمولین کم درآمد و آسیب‌پذیر ساکن در شهرهای کوچک و روستاهای دارای ظرفیت استقرار دائم جمعیت شامل خانوارهای دارای واحد مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر ، خانوارهای محروم فاقد مسکن مناسب و همچنین خانوارهای محروم تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت می باشند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سهمیه شهرستان املش در این طرح را ۲۳۹ واحد اعلام کرد و گفت از این تعداد ۱۰۵ واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال احداث می باشد.
در این دیدار، امام جمعه شهرستان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از یادگارهای امام راحل دانستند که منشا خدمات فراوانی در راستای محرومیت زدایی در کشور شده است.
 وی، خدمت به محرومین و نهادینه ساختن فرهنگ کار و تلاش در جامعه را وظیفه همگان دانسته و افزود: نیروهای انقلابی بنیاد مسکن باید در تمام زمینه ها به ویژه حوزه اشتغال و خدمات نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
 حجت السلام والمسلمین رنجبر اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با داشتن نیروهای متخصص، فنی و توانمند در حوزه های مختلف به عنوان مجموعه ای موفق و چابک، عملکرد مثبت و موثری در جامعه به ویژه در سطح روستاها داشته است.
امام جمعه املش، با بیان اینکه خدمت به محرومین و اجرای عدالت بسیار لذت بخش است، که خوشبختانه کارکنان بنیاد مسکن به خوبی این موضوع را تجربه کرده اند، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن استان در اجرای طرح های هادی، مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و احداث واحدهای مسکونی در سطح استان برای اقشار کم درآمد، موفق عمل کرده است .
 وی با بیان اینکه، استان گیلان و شهرستان املش ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد، ادامه داد: با ایجاد بسترهای لازم در حوزه گردشگری، می توان گام های موثری در راستای جذب گردشکر و درآمد زایی در سطح استان برداشت که خوشبختانه بنیاد مسکن استان در شناسایی روستاهای هدف گردشگری و تهیه طرح بافت های با ارزش روستایی عملکرد مطلوبی داشته است