به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا پارسی  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهانی (ناشنوایان، سالمندان، کودک، سلامت روان، نابینایان، پارالمپیک) که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد، اظهارکرد: سازمان بهزیستی یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به منظور راه اندازی بخش توانبخشی سالمندان رشت پرداخت کرده است. مدیرکل بهزیستی گیلان به حضور چهار […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا پارسی  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهانی (ناشنوایان، سالمندان، کودک، سلامت روان، نابینایان، پارالمپیک) که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد، اظهارکرد: سازمان بهزیستی یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به منظور راه اندازی بخش توانبخشی سالمندان رشت پرداخت کرده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان به حضور چهار هزار و۵۶۹ کودک معلول در مهدهای استان اشاره و افزود:، کودکان و نوجوانان تحت پوشش، سرمایه‌های اجتماعی بهزیستی هستند و مناسب سازی اولویت مهم بهزیستی بوده و صدور پروانه فعالیت مهدها منوط به این موضوع است.

پارسی از پوشش ۱۰ هزار سالمند در استان گیلان از سوی بهزیستی خبر داد گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ نفر از سالمند در۱۳ مرکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی گیلان حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه نخستین جشنواره فیلم و نقاشی در روز ملی کودک توسط سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره «فیلم و نقاشی» روز ملی کودک در رده سنی ۴ تا ۱۲ سال با شعار «توانمندی های کودک خود را بشناسیم» برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام ۱۲ هزار و ۶۷۹ کودک در مهدهای کودک بهزیستی استان گیلان، تصریح کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۵۶۹ نفر از کودکان با نیازهای ویژه (معلولیت) هستند.

image_2018_10_8-0_26_48_96_L5O

پارسی با بیان اینکه در حال حاضر مناسب سازی مهدکودک ها یکی از برنامه های مهم سازمان بهزیستی است، یادآورشد: براساس گزارشات یونیسف ۸۰ درصد کودکان معلول باید در مدارس و مهدکودک های عادی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور از این پس صدور پروانه مهدکودک ها تازه تاسیس منوط به مناسب سازی ساختمان است، ادامه داد: ساختمان های استیجاری برای تاسیس مهدکودک نیز باید مناسب سازی های لازم را انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به وجود ۶۹ مرکز مشاوره در سطح استان، گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار روانی مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی گیلان قرار دارند که ۷۰۰ نفر از آنها در شش مرکز تحت مراقبت ویژه سازمان قرار دارند.

پارسی از یک برنامه ابتکاری در گیلان ما بین بهزیستی و دادگستری استان خبر داد و گفت: ایجاد مرکز حمایتی برای کودکانی که والدین انها از هم جدا شده و دیدار کودک که در گذشته در مراکز کلانتری بود امروز در بهزیستی انجام می گیرد.

وی هدف از این کار را فراهم کردن محیط امن برای کودکان در دیدار با پدر و مادر خواند و گفت: بهزیستی استان تلاش می کند تا با مداخلات خود موثر در خانواده ها واقع شود و جلوی بسیاری از ناهنجاری ها گرفته شود.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان از افتتاح مرکز اورژانس شهرستان املش در آبان ماه خبر داد و گفت: در استان گیلان ۵ مرکز اورژانس از گذشته و ۹ مرکز در طی سال گذشته به بهره برداری رسیده و به زودی با عملیاتی شدن مرکز اورژانس سیاهکل ما در شهرستانها پوشش ۱۰۰ در صدی مراکز اورژانس را خواهیم داشت.

ایشان همچنین از اعزام۸۰ سالمند و معلول به مشهد مقدس خبر داد و گفت: در این سفر معنوی جامعه هدف بهزیستی افرادی که  تاکنون به مشهد نرفته‌ بودند  و ۵ معلول جسمی ما به خاطر شدت معلولیت با هواپیما به این مکان مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستان ها، اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال، ۱۲ هزار و ۵۰۷ نوزاد در بیمارستان های استان زیر نظر بهزیستی غربالگری شنوایی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به برنامه غربالگری اضطراب در کودکان زیر شش سال خاطرنشان کرد: دو هزار و ۵۰۰ کودک نیز به لحاظ اضطراب غربالگری شدند که ۳۲۰ نفر تحت مداخلات درمانی قرار گرفتند.

وی غربالگری بینایی را از دیگر خدمات بهزیستی استان عنوان و تصریح کرد: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ سال از نظر بینایی غربالگری شده و در صورت شناسایی مشکل تحت درمان قرار می گیرند.

وی با تبریک هفته جهانی کودک (۱۴ تا ۲۰ مهرماه با شعار آینده را باید ساخت) اضافه کرد: در زمان حاضر، ۱۳ هزار و ۶۷۹ کودک در ۵۰۸ مهدکودک شهری، روستا مهد و مهدهای حاشیه شهر و کم برخوردار نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از ۲۲ هزار کودک شامل کودکان در مهدهای کودک، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان بانوان سرپرست خانواده و غیره از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.