به گزارش صفیر گیلان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : در پی سیر صعودی شیوع و بستری گیلانیان مبتلابه کرونا، بیمارستان صحرایی هوانیروز ارتش در محوطه یکی از مراکز آموزشی درمانی رشت در حال احداث و به مدت کمتر از یک هفته به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سیر ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و استان گیلان در موج اخیر که به پیک پنجم خوانده می‌شود، روند صعودی به خود گرفته و روزانه به گسترش بیماری افزوده می‌شود.

در حال حاضر بالغ‌بر دو هزار نفر بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند و مراجعات بیماران به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها نشان از تداوم این سیر صعودی خبر می‌دهد.

دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته است هم‌اکنون دو هزار و ۶۰ بیمار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان بستری هستند و این در حالی است که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ بیمار نیز روزانه به مراکز سرپایی مراجعه کرده و تحت مراقبت و درمان هستند.

افزایش شیوع قابل‌توجه و شتاب گونه ویروس کرونا ازجمله ویروس دلتا موجب شده تا نگرانی‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز بیشتر شود چراکه استان گیلان با کاهش جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبرو است و پیش‌بینی می‌شود با بحرانی عمیق‌تر و فاجعه‌بارتر از پیک نخست در اسفند ۹۸ مواجه خواهیم شد.

ازجمله اقداماتی که در پیک پنجم مورد توجه قرارگرفته، افزایش تخت‌های درمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده ، تنها در پیک پنجم حدود ۲۰۰ تخت به مجموعه تخت‌های بستری استان افزوده است که ۱۲۰ تخت آن در سالن اورژانس پشتیبان و حدود ۶۰ تخت دیگر نیز در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت بوده است.

اما همچنان نگرانی‌ها برای کمبود تخت‌های بستری در گیلان با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شمار مبتلایان وجود دارد، نگرانی که قرار است نیروی زمینی ارتش آن را تسکین دهد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هماهنگی‌های صورت گرفته، هوانیروز ارتش،  بیمارستان صحرایی ۶۰ تخته که قابلیت استقرار ۱۰۰ تخت درمانی دارد را در محوطه مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت راه‌اندازی می‌کند.

آن‌طور که دکتر ارسلان سالاری خبر داده، هوانیروز از جمعه، ۲۲ مرداد ماه عملیات اجرایی احداث این بیمارستان را آغاز کرده و قرار است تا پایان هفته جاری آن را با تجهیزات لازم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد.

بیمارستان صحرایی در دست احداث ۶۰ تخته هوانیروز ارتش ،  ۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و چندمین بیمارستان صحرایی به بهره‌برداری رسیده توسط ارتش در کشور است.