با حضور سید ایمان قربانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری صومعه سرا ، احمد پادیاب مدیر جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان اولین واحد مرغداری ۳۰ هزار هوشمند با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از صومعه سرا، با حضور سید ایمان قربانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری صومعه سرا ، میر کمال موسوی بخشدار تولمات ، پادیاب مدیر جهاد کشاورزی پروژه مرغداری  ۳۰ هزار قطعه ای هوشمند لیفشاگرد با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

دکترلیلا بابازاده از کار آفرینان موفق و مدیر این مرغداری درحاشیه بهره برداری از این طرح تولیدی که با حضور سید ایمان قربانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری صومعه سرا ، احمد پادیاب مدیر جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان برگزار شد گفت: این واحد مرغداری دارای ۳۰ هزار ظرفیت است که برای اجرای آن بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی ادامه داد: این مرغداری در دو طبقه و هر طبقه با مساحت یکهزار متر مربع با سیستم مدیریت پرورش هوشمند راه اندازی شده است.

دکتر لیلا بابازاده اضافه کرد: سیستم #هوشمند این مرغداری به گونه ای است که از خارج کشور هم قابلیت تنظیم دارد.

وی خاطر نشان کرد: این مرغداری تنها مرغداری دارای #اتوماسیون می باشد که به دلیل هوشمند سازی فقط با ۲ نفر در هر شیفت کاری اداره می شود.

دکتر لیلا بابازاده گفت: همچنین این مرغداری بدون دخالت فرد سیستم خود را آبدیت و با توجه به شرایط مورد نیاز جوجه ، خود را تنظیم می کند.

 گامی مهم در صنعت پرورش دام و طیور

//گفتنی است؛در عصر تکنولوژی امروز دیگر مجالی برای مرغداری سنتی نیست و بهتر است مرغداری هوشمند جای مدل سنتی آن را بگیرد. امروزه هوشمند سازی علاوه بر خانه‌ها و اداره‌ها، در صنایع نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و در صنعت پرورش دام و طیور نیز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مرغداری‌ها به دلیل حساسیت طیور به شرایط محیط، به مراقبت و توجه بیشتری نیازمند هستند. همچنین پرورش طیور نیز یکی از پررونق‌ترین صنایع به شمار می‌رود. بنابراین مرغداران وقت و انرژی زیادی را برای این کار هزینه می‌کنند.

اما مرغدار با استفاده از سیستم هوشمند، می‌تواند از فشار کاری و هزینه‌های اضافی کم کند و بازدهی کار را به میزان قابل توجه بالا ببرد.ما سعی داریم تا در این گزارش چرایی و چگونگی ایجاد یک مرغداری هوشمند را  در شهرستان صومعه سرا موردبررسی قرار دهیم.

اکنون با توجه به تورم و مشکلات معیشتی، همه مردم به فکر این هستند تا هزینه‌ها را کاهش دهند. بنابراین با گرانی دان ها، هزینه برق، سیستم تهویه، هزینه سوخت هیترها و… صاحبان مرغداری‌ها نیز با چالش روبرو هستند.

علاوه بر تمام مخارج ذکرشده، حقوق و بیمه کارگران نیز باید موردتوجه قرار گیرد. همچنین بیماری‌های مختلف، سرقت، حریق، خرابکاری و… مواردی هستند که می‌توانند امنیت یک مرغداری سنتی را تهدید ‌کنند.

بنابراین هوشمند سازی مرغداری، باید در اولویت کار قرار بگیرد. تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، هزینه‌های نگهداری و پرورش طیور نیز پایین بیاید. همچنین محیطی امن و به‌دور از خطر برای پرسنل، طیور و منابع مالی مرغداری ایجاد شود.