صفیر گیلان؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:  ۱۲۱پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعتبار  معادل ۸۷۱۶ میلیارد ریال به صورت متمرکز با افتتاح پل ارتباطی روستای سیدآباد فومن با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان در آیین بهره برداری پل سیدآبادشهرستان فومن  که با حضوراستاندار،معاون استاندار،نماینده شهرستان های فومن وشفت،فرماندارفومن ومسئولین شهرستان  برگزار شد گفت:پل روستای سیدآبادشهرستان فومن درسال ۹۷براثرسیلاب تخریب شده بود ومردم همچنان از پلی که  امنیت نداشت استفاده می کردند.
وی افزود:این پل به طول ۵۴متر،عرض ۸متروارتفاع ۳/۵متربااعتبار۱۴۰میلیاردریال بازسازی شدوامروزبه  به مردم این منطقه برای عبور و مرور آسان و بی خطر  تقدیم می شود.

نیک فهم گفت:پل  کلفت در این شهرستان  هم دردست احداث است که به دلیل مناسب نبودن هوا به اتمام نرسید وطی دوهفته ی آینده کار پروژه به اتمام می رسد وآماده ی بهره برداری است.
وی افزود:ازبهمن ماه سال گذشته ۱۲۱پروژه رابا۸۰۰میلیاردریال تومان اعتبارازمحل های اعتباری مختلف به بهره برداری رسانده ایم وامیدواریم بتوانیم قدمهای موثری رابرداریم وآنچه رفاه مردم است رافراهم کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان درموردپروژه های هفته ی دولت شهرستان فومن گفت:۸پروژه بااعتبار۱۰۲۰میلیاردریال درشهرستان فومن درهفته ی دولت به بهره برداری رسیدکه شامل روکش اسفالت،لکه گیری هندسی روکش آسفالت،عملیات تعریض پل لختکی محورفومن-شفت،احداث پل سیدآبادواحداث پل کلفت است.

غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت این اداره کل ۱۲۱پروژه در حوزه راهداری که معادل ۸۷۱۶ میلیارد ریال صرف آنها شده را تقدیم مردم استان شد.

وی ضمن اشاره به انجام ۵۷پروژه راههای روستایی بیان داشت: با اعتبار ۲۹۵۲میلیاردریال ۱۲۹ کیلومتر از این راه ها بهسازی و آسفالت شدند.

نیک فهم در رابطه با روشنایی محورها گفت: با هزینه ۴۳۰میلیارد ریال در قالب شش پروژه و جمع ۴۰/۸کیومتر روشنایی طولی، همچنین با صرف ۳۴میلیارد ریال ۷فقره روشنایی نقطه ای انجام شده است.

وی همچنین در راستای ارتقای ایمنی تردد اظهار داشت: برای ۳پروژه به طول ۱۶ کیلومتر نصب حفاظ ایمنی(گاردریل و نیوجرسی) ۲۸۳ میلیارد ریال و برای ۵۴۰ کیلومتر خط کشی نیز ۸۱ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد ؛برای احداث پل و ابنیه استان به شکل  فنی(۱۵دستگاه در قالب ۱۵پروژه) با  ۹۶۱ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

عکس/زلیخا صفری راسته کناری

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری