رئیس دانشگاه علوم پرشکی گیلان ضمن تاکید بر خدمت بی منت و به دور از حاشیه تمامی بخش های این دستگاه بزرگ ، بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی، مدیریت هزینه و همچنین تلاش برای افزایش درآمد در دانشگاه با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها با هم پوشانی یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان،صبح امروز نشست وبیناری هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه، معاونین و جمعی از مدیران ستادی به صورت حضوری و همچنین مدیران شبکه های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی به صورت ارتباط تصویری با محوریت «مدیریت بهینه هزینه ها و افزایش درآمد ها» برگزار شد.
*تقلیل شرکت های پیمانکاری همکار با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای افزایش کیفیت خدمات و مدیریت هزینه ها
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تاکید بر لزوم کاهش تعداد شرکت های طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت مدیریت هزینه ها و افزایش کیفیت، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ شرکت با بیمارستان ها و سایر بخش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتباط دارند که لازم  است تعداد این شرکت ها به حداقل ۴۰ شرکت کاهش یافته تا علاوه بر تسهیل و تسریع در پرداخت ها، کالا و خدمات نیز با کیفیت بالا و هزینه پایین تر برای دانشگاه تمام شود.
*مسوولیت ها امانت است  و ترک آن خیانتی بزرگ و آشکار می باشد
وی با اشاره به امانت بودن مسوولیت ها و ضرورت تشدید نظارت بر حوزه های مدیریتی، افزود: مدیران بر بخش های اداری، مالی و دیگر حوزه ها نظارت بیشتری داشته باشند زیرا پذیرفتن مسوولیت ها امانت  است و ترک مسوولیت خیانتی بزرگ و آشکار محسوب می شود.
*تمام بخش های درمانی و خدماتی دانشگاه شبانه روزی به مردم خدمت کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از فعال نبودن برخی از بخش های ارائه خدمات به مردم در بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بارها تاکید شده تا بخش های خدماتی، تصویربرداری و آزمایشگاهی به صورت شبانه روی فعال باشند، همچنان در برخی از بیمارستان ها خدمات تمام وقت ارائه نمی شوند و مردم به بخش غیر دولتی مراجعه می کنند.
*بیمارستان ها در ارائه کامل خدمات درمانی به مردم با یکدیگر هم پوشانی داشته باشند
دکتر سالاری بر ضرورت هم پوشانی بیمارستان ها در ارائه خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: هیچ مورد آزمایشگاهی،  CT اسکن، رادیولوژی و یا هر خدمت دولتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی نباید به بخش خصوصی ارجاع شود و بیمارستان های معین و همجوار ، مکلف به همکاری و همپوشانی خدمات هستند.
*خدمات سرپایی و جراحی ها از سرگرفته شود
وی با تصریح به اینکه شیوع کرونا در  کشور و گیلان رو به نزول است و باید جراحی ها و خدمات درمانی سرپایی در استان افزایش پیدا کند، افزود:  بیمارستان ها حتما روی هزینه ها اعم از تغدیه، ماموریت ها، اضافه کاری و دیگر هزینه ها دقت لازم داشته و بر تحقق درآمدی و بهینه مصرف کردن آن نقش موثر داشته باشند.
*بهره برداری از ۲۲ پروژه حوزه سلامت در گیلان در آینده نزدیک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افتتاح رسمی ۳۲ پروژه عام المنفعه سلامت درگیلان طی هفته های گذشته، گفت: با تلاش مضاعف و پیگیری های مجدانه امیدواریم  ۲۲ پروژه دیگر نیز در آینده نزدیک افتتاح شود.
تراز مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مثبت و رو به صعود است
دکتر سالاری با اشاره به بدهی های حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تلاش های صورت گرفته در جهت کاهش و پرداخت آنها، گفت: خوشبختانه بخش اعظمی از این بدهی ها پرداخت شده و اکنون با جذب اسناد خزانه و تخصیص منابع، تراز مالی دانشگاه مثبت شده و روند صعودی را طی می کند.
بی منت و به دور از حاشیه به مردم خدمت کنید
وی با تاکید  بر ضرورت خدمت بی منت به مردم  گفت: تمام تلاش ما خدمت به مردم و کسب رضایت الهی است و تمام خواسته ما از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز پرهیز از حاشیه نگاری و توجه به منافع مردم در بخش بهداشت و درمان است.