مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خبر داد:

بهره برداری از ۲۵ پروژه بخش آب و فاضلاب گیلان در هفته دولت سال جاری

  پرینت
بهره برداری از ۲۵ پروژه بخش آب و فاضلاب گیلان در هفته دولت سال جاری
شناسه خبر : 61806 | تاریخ انتشار : 30 مرداد 1401 - 16:57 | 175 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

۲۵ پروژه بخش آب و فاضلاب استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت امروز گفت: ۱۷ پروژه آبرسانی روستایی، ۵ پروژه آبرسانی مناطق شهری و ۳ پروژه فاضلاب در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مازیار علی‌پور افزود: در حوزه روستایی با افتتاح ۱۷ پروژه تعداد ۴۸ روستا با جمعیتی بیش از ۲۱ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی، منبع تامین آب این روستاها را ۳ حلقه چاه و ۳ دهنه چشمه با ظرفیت ۴۲ لیتر بر ثانیه اعلام و تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستاها یک باب مخزن به حجم ۲۰۰ مترمکعب و ۶۳ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است.

وی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌های آبرسانی روستایی را ۲ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به افتتاح ۵ پروژه آبرسانی در شهرهای رشت، آستارا و لوندویل گفت: توسعه شبکه توزیع آب شهر رشت، راه اندازی خط جدید تولید آب تصفیه خانه بهارستان آستارا، تکمیل رینگ و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی آستارا، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی لوندویل با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال جهت تامین پایدار و مناسب آب آشامیدنی جمعیتی افزون بر ۷۵ هزار نفر طی هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

علی پور، حجم عملیاتی این ۵ پروژه را شامل اجرای ۱۱.۷ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع و ساخت و تجهیز یک واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۳ پروژه فاضلاب تحت عنوان توسعه شبکه فاضلاب خیابان میرابوالقاسمی شهر رشت، توسعه شبکه فاضلاب شهر ماسال، اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر ۱۸۸ واحدی سیاهکل در هفته دولت افتتاح می‌شود، افزود: حجم عملیاتی این پروژه‌ها شامل ساخت و تجهیز یک واحد ایستگاه پمپاژ و اجرای ۱.۹ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب می‌باشد.

وی، جمعیت بهره‌مند از این ۳ پروژه را بیش از ۱۱ هزار نفر ذکر کرد و گفت: اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

برچسب ها
نوشته های مشابه
جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی در حوزه نظارت گمرکات استان گیلان برگزار شد
آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد
رفع خاموشی های ناشی از حریق واحد های مسکونی و تجاری دهستان امام زاده ابراهیم شفت با سرعت در حال انجام است
پدر شهید ابراهیم عبدی از پیر خادمان اهل بیت(ع) آسمانی شد
آتش سوزی مهیب در تنها شهرک چوبی زیارتی ایران/صدها باب مغازه طعمه حریق شد
شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت در شعله های آتش
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.