به گزارش صفیر گیلان؛استاندار ظهر امروز در مراسم بهره برداری سراسری سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور ۲۱ استان کشور با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: علاوه بر ۱۱ سامانه امروز ، ۶ ماه آینده ۳۰ سامانه هوشمند دیگر در گیلان به بهره برداری می رسد. به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛استاندار ظهر امروز در مراسم بهره برداری سراسری سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور ۲۱ استان کشور با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: علاوه بر ۱۱ سامانه امروز ، ۶ ماه آینده ۳۰ سامانه هوشمند دیگر در گیلان به بهره برداری می رسد.

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در حاشیه ی این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز یازده سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در گیلان به بهره برداری رسید افزود: ۵ سامانه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بود و ۳۰ سامانه طی ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مقاطع بحرانی و مشکلات همچون برف ، سیل و زلزله که گیلان نیز با آن مواجه است نیازمند چنین سیستم های هوشمندی هستیم خاطرنشان کرد: این سیستم های هوشمند علاوه بر کمک به پلیس راهور و راهداری در بخش های مربوط به تأمین امنیت جاده ها و سلامت مردم نیز با کنترل لحظه ای نقش بسزایی ایفا می کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان هوشمندسازی کنترل جاده ها را باعث کاهش تعداد تلفات جاده ای در کشور و استان دانست و اظهار داشت: استان گیلان که به صورت میانگین به میزان جمعیت خود پذیرای مسافرین است نیازمند هوشمندسازی و کنترل جاده ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه این اندیشه ، کنترل ترافیک و حمل و نقل را تسهیل می کند گفت: در این مسیر علاوه بر حمایت همه جانبه از هیچگونه تلاشی در جهت رفاه حال مردم دریغ نخواهیم کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این تلاش هایی که در این جهت در حال انجام است باید در تمامی بخش ها با جدیت دنبال شود.

وی با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران تأمین امنیت جاده ای مردم افزود: خوشبختانه همکاری و همراهی خوبی در بین دستگاه های کنترل جاده ای استان بویژه در برف سنگین اخیر که با همدلی حضور فعال داشتند، وجود دارد.

گفتنی است ۱۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جدید در محورهای آزاد راه قزوین- رشت، جاده قدیم رشت- لوشان، رشت- فومن، فومن- سراوان به منظور ارتقاء ایمنی تردد برای کاربران جاده‌ها و نیز تجهیز محورهای استان به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند ظهر امروز با حضور معاون اول رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم بهره برداری ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰ سامانه به بهره برداری رسید.

برای راه‌اندازی این ۱۱ سامانه بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.

پیش از این در محورهای برونشهری استان ۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مررو فعال بوده که با راه‌اندازی سامانه‌های جدید تعداد دوربین های ثبت سرعت در محورهای برونشهری استان به ۱۶ دستگاه افزایش یافت.

ثبت سرعت؛ ثبت آمار تردد، ثبت سرعت لحظه‌ای و برداشت پلاک خودرو از قابلیت های این  سامانه‌ به شمار می رود.

 با راه‌اندازی و بهره‌برداری این سامانه‌ها بستر تردد ایمن برای کاربران جاده‌ها در آستانه ی فرارسیدن نوروز و نیز سفرهای تابستانی و افزایش ترافیک در محورهای استان فراهم می شود.