مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در دیدار نوروزی خود با آیت ا… رسول فلاحتی نماینده معزز ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از بهره برداری ۳ هزار واحد مسکن محرومان در سال جاری توسط این بنیاد در استان خبر داد و بیان کرد: ۶ هزار واحد نیاز مسکن محرومان استان است که امسال ۳ هزار واحد را تحویل می دهیم و ساخت ۳ هزار واحد دیگر را در سال جاری آغازمی کنیم.

در ابتدای این دیدار مهندس اکبرزاده گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن ارائه نمود.

وی ساخت مسکن محرومان را از برنامه های عملیاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: سال گذشته موافقت احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان در گیلان را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ و در ادامه ساخت یک هزار واحد دیگر به آن اضافه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از بهره برداری ۳ هزار واحد مسکن محرومان در سال جاری توسط این بنیاد در استان خبر داد و بیان کرد: ۶ هزار واحد نیاز مسکن محرومان استان است که امسال ۳ هزار واحد را تحویل می دهیم و ساخت ۳ هزار واحد دیگر را در سال جاری آغازمی کنیم.

اکبرزاده با بیان اینکه متراژ مسکن برای افراد فاقد سرپناه از ۴۲ متر مربع تا ۷۵ متر مربع است، تصریح کرد: احداث واحدهای مذکور در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

در ادامه حضرت آیت ا… رسول فلاحتی با اشاره اینکه حساب ۱۰۰ از جمله یادگارهای امام راحل است اظهار کرد: سال ۱۳۹۹، سال پر مخاطره ای بود و رهبر معظم انقلاب گلایه هایی نسبت به “جهش تولید” داشتند و فرمودند جهش تولید مقداری انجام شد.

وی، مقام معظم رهبری را دیده بان نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری امسال را “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نامگذاری فرمودند و این نشان می دهد ایشان همچنان به تولید داخلی تاکید دارند و براین اساس بازارهای غرب آسیا و آسیای میانه عرصه مناسبی برای صادرات کالای ایرانی محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی، فرهنگ را موضوع اصلی در مسائل احتماعی ذکر کرد و یادآور شد: فعالیت های فرهنگی باید با نگاه به فرهنگ بومی محلی مناطق گیلان انجام شود.

وی با بیان اینکه توجه به روستاهای گیلان حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: هنوز فرهنگ روستاهای استان برای مردم شناخته شده نیست امام جمعه رشت بر ترویج فرهنگ روستا تاکید کرد و افزود: فرهنگ و آداب خوب بومی بسیاری داریم که می توان به بهترین نحو رسانه ای کرد می طلبد فعالیت بیشتری در این زمینه انجام شود.