استاندار گیلان با بیان اینکه زیر ساخت های خوبی در استان فراهم شده تصریح کرد: بزودی باقی مانده آزادراه رشت تکمیل می شود و صدای سوت قطار را در کاسپین خواهیم شنید.

به گزارش پایگاه حبری صفیر گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز(چهارشنبه) در آئین افتتاح یک شرکت تعاونی تولیدی کارآفرینی در حوزه دوخت البسه در توتکابن شهرستان رودبار با تاکید بر اینکه بدنبال ایجاد شغل واقعی در استان هستیم، افزود: به منظور تدقیق آمار اعلام کردیم که این اشتغال ‌ها راست آزمایی شود که آیا واقعا برای نیروها اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: از سویی در تلاش هستیم که بیشتر از تعهد داده شده با توجه به شرایط اشتغال ایجاد کنیم که البته اشتغالی که پایدار باشد.

وی با بیان اینکه حتی یک نفر نداریم که بیکار شده باشد، تصریح کرد: در گذشته به طور مثال یکهزار نفر بیکار می شدند و برای یکهزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شد اما فقط تعداد اشتغال ایجاد شده ثبت سامانه می شد اما بیکارها محاسبه نمی شدند.

دکتر عباسی خاطر نشان کرد: در گذشته تسهیلات اشتغال پرداخت می شد اما شغل ایجاد شده هم موقت بود در حالی که اشتغال باید پایدار و افراد باید امنیت شغلی لازم را داشته باشند که دولت سیزدهم به این موضوع توجه جدی دارد.

استاندار گیلان تصریح کرد: درصدد هستیم که ضمن حفظ اشتغال موجود برای قشر زحمتکش کارگر فضا را برای اشتغال جدید فراهم کنیم و در همین راستا از حدود ۷۰۰ واحد تولیدی ۱۶۲ واحد فعال و راه اندازی و اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: با بیان اینکه زیر ساخت های خوبی در استان فراهم شده تصریح کرد: بزودی باقی مانده آزادراه رشت تکمیل می شود و صدای سوت قطار را در کاسپین خواهیم شنید.

استاندار گیلان همچنین به ضرورت راه اندازی معدن سنگرود اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاران بسیاری را جذب کردیم که اکنون در حال سرمایه گذاری هستند و معدن سنگرود باید فعال و به دوران طلایی خود برگردد.

وی اشتغالزایی و مسکن روستایی را برای دولت حائز اهمیت دانست و گفت: برای ماندگاری روستاییان افراد فاقد خانه می توانند ثبت نام کرده و با استفاده از تسهیلات در روستاها خانه‌دار شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش بانک ها در امر توسعه استان اشاره و بیان کرد: بانک ها موظفند به تعهدات خود در حوزه تسهیلات به خصوص در بخش اشتغال و تولید عمل کنند و منابع اعتباری خود را در استان و در مسیر اعتلا و آبادی گیلان هزینه کنند.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با هم افزایی دولت و بخش خصوصی میزان اشتغال پایدار بیشتری را در استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به افتتاح واحدهای تولیدی در استان طی سالجاری با بهره گیری از تسهیلات بانکی ، بر لزوم مولدسازی تولید و تغییر وضعیت واحدهای راکد و  نیمه فعال به فعال تاکید کرد.

وی با اشاره به افزایش توان تولیدی شماری از واحدها که تنها از ۴۰ تا ۵۰درصد ظرفیت خود استفاده می کردند، گفت: این مهم با ارائه تسهیلات به این واحدها ، افزایش شیفت کاری و نیز بهره گیری از فناوری دانش بنیان تحقق یافته است.

استاندار گیلان، بهره گیری از فناوری دانش بنیان را امتیازی از سوی واحدهای تولیدی در امر دریافت تسهیلات خواند و تصریح کرد: در مسیر توسعه اشتغال و تولید استان باید از همه ظرفیت های ممکن از جمله تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و نیز اعتبارات مصوب در سفر رئیس جمهوری به گیلان استفاده موثر صورت گیرد.

دکتر عباسی به نقش بانک ها در امر توسعه استان اشاره و بیان کرد: بانک ها موظفند به تعهدات خود در حوزه تسهیلات به خصوص در بخش اشتغال و تولید عمل و منابع اعتباری خود را در استان و در مسیر اعتلا و آبادی گیلان هزینه کنند.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش بر برپایی نمایشگاه‌های دائمی همچون بازارهای محلی در شهرستان ها برای عرضه مستقیم و بی واسطه تولیدات شهرستان توسط شهرداران تاکید و اظهار کرد: بازارهای محلی یکی از فرصت های شغلی و رونق کسب و کار است.

وی خاطر نشان کرد: اگر این نمایشگاه ها و بازارها راه اندازی شود دیگر روستاییان برای عرضه محصولات شان مجبور نیستند به مرکز استان بیایند.

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در صدد هستیم تا در بخش های اقتصادی کنترل، مهار تورم و رفاه عمومی را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های خوبی در استان فراهم شده تصریح کرد: بزودی باقی مانده آزادراه رشت تکمیل می شود و صدای سوت قطار را در کاسپین خواهیم شنید.

دکتر عباسی همچنین به برق دار بودن تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان اشاره و بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی دور افتاده ترین روستاهای استان از برق برخوردار هستند.

شرکت تولیدی تعاونی کارآفرینی تولید البسه در توتکابن رودبار با تسهیلات ۴ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی با تولید ماهیانه ۵ هزار دست پوشاک و ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با حضور استاندار گیلان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و جمعی از مسئولان و مردم در توتکابن رودبار به بهره برداری رسید.

اشتغال تعهد شده امسال برای گیلان ۳۰ هزار و ۹۰۰ مورد پیش بینی شده بود.