صفیر گیلان/مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت ۶۰۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۸۷۱ طرح طی ۹ ماهه امسال خبر داد

صفیر گیلان/به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، سیاوش آقاجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت اشتغال مستقیم این طرح ها هزار و ۱۸۳ نفر است، افزود: همچنین در این مدت، ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۰ طرح روستایی و عشایری با پیش بینی اشتغال ۲۰۰ نفر اعطاء شده است.

وی تصریح کرد: طی ۹ ماه گذشته ۶ هزار و ۲۹۲ مجوز مشاغل خانگی صادر شد که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ مورد ثبت محوربودند؛ همچنین طی این مدت ۷۴ نفر از آموزش‌های علمی، مهارتی و مقدماتی دانش آموختگان دانشگاهی (کارورزی) و ۱۱۷ نفر از مشوق های بیمه‌ای برخوردار شدند.

آقاجانی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند که ۸۳ درصد این تعهد اشتغال در گیلان محقق شده‌است.

وی عنوان کرد: طرح پایش و نظارت بر عملکرد سامانه رصد اشتغال و طرح های بهره مند از تسهیلات توسط مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی دارای صلاحیت و مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از ۵۰۰  طرح توسط ۵ مرکز در گیلان مورد نظارت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۱۱ رویداد ترویجی کارآفرینی نیز توسط مراکز خدمات مشاوره کارآفرینی استان برگزار شد و ۲۰ نیروی کار جایگزین نیروی کارخارجی آموزش‌های لازم را فرا گرفته و جایگزین شدند.

آقاجانی با بیان اینکه ۹۹ نهاد کارآفرینی دارای مجوز از این وزارت در این استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۶ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی، چهار مجوز مرکز شتاب‌دهنده، چهارمجوز مرکز فضای کاری اشتراکی، ۲ مرکز کافه کارآفرینی و سه موافقنامه فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در سال ۱۴۰۲ صادرشده است