صفیر گیلان؛به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن پیگیری مطالبات مردمی و طرح های توسعه مراکز درمانی و رفاهی برای بازنشستگان ، در نشست اختصاصی با مدیرکل استان و رئیس این شعبه ، از خدمات تامین اجتماعی گیلان قدردانی نموده و کاهش مراجعات در سطح شعب با افزایش خدمات دیجیتالی را ملموس برشمرد .

  • علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در این دیدار با بیان گزارشی از پرداخت متوسط ماهانه ۶۱۵ میلیارد تومان مستمری و ۲۵ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در گیلان خبر داده و افزود : این تعهدات در حالی ارائه میگردد که مجموع منابع ناشی از وصول حق بیمه در استان در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است .

وی همجنین اذعان داشت : با لحاظ میزان تعهدات بخش درمان عملاً ۵۰ درصد هزینه های تعهداتی از طریق حق بیمه پرداختی بیمه شدگان و کارفرمایان گیلانی تامین و مابفی از طریق فعالیتهای اقتصادی سازمان و ستاد مرکز پوشش داده میشود .

محمدرضا غلامدخت رئیس شعبه دورشت نیز در این دیدار با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به ابتدای سال ، اذعان نمود : در حال حاضر ۱۰۲۹ نفر از این شعبه مقرری بگیر بیمه بیکاری دریافت مینمایند که بیش از ۱۲ درصد مجموع مقرری بگیران استان را تشکیل میدهد .

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۲۰۰۰ نفر از جمعیت شهر رشت تحت پوشش این شعبه قرار دارندافزود : افزون بر ۲۰ هزار پرونده مستمری در این شعبه فعال است که طی آن و با لحاظ وجود دو یا چند نفر در پرونده های فوتی برای دریافت مستمری بازماندگان ، قریب به ۲۴ هزار نفر از این شعبه مستمری دریافت مینمایند که رقم تعهداتی آن در هر ماه بیش از ۹۲ میلیارد تومان است .