صفیر گیلان،حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر سیم‌های مسی فرسوده در چهار منطقه گیلان به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

به گزازش صفیر گیلان؛مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای فاز دوم تغییر سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار در گیلان، در چهار منطقه بندرآستارا، شفت ، خشکبیجار و پیرکلاچای رشت ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر سیم مسی با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال تعویض شد.

محمداسماعیل هنرمند افزود : به منظور حذف شبکه های فرسوده و مقاوم سازی شبکه، کاهش سرقت شبکه های توزیع برق، رفع اتصالات ناشی از شرایط آب و هوایی و جلوگیری از شاخه زنی درختان در معرض اتصال به شبکه و همچنین افزایش پایداری شبکه های توزیع برق در بحران های احتمالی در استان گیلان طرح جهادی تبدیل شبکه های فرسوده به کابل خودنگهدار با جدیت و مطابق با چشم انداز تعیین شده در حال اجرا و بهره‌برداری می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا، یکهزار و ۳۰۰ متر شبکه سیم مسی فرسوده با کابل خودنگهدار در حوزه شهری شهرستان مرزی بندرآستارا با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعویض شد.

هنرمند یادآور شد: سال گذشته قریب ۱۱ هزار متر شبکه با کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی شهرستان آستارا با اعتباری معادل ۲۱ میلیارد ریال احداث شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون نیز بیش از ۱۰ کیلومتر دیگر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری بیش از ۴۷ میلیارد ریال جایگزین شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در ادامه تصریح کرد: همچنین با اعتباری قریب به ۲۰ میلیارد ریال در منطقه پیرکلاچای رشت اجرای طرح جهادی جایگزینی ۱۲ هزار متر سیم های مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار آغاز شد.

وی تشریح کرد: کابل های خودنگهدار پایداری بسیار زیادی دارد و علاوه بر مقاومت بالا در برابر بحران های طبیعی، مشکل ضعف برق را نیز در تابستان برطرف می کند و در نهایت رضایت مردم این منطقه را به دنبال خواهد داشت .

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار داشت:  سال ۹۹  در کل شهرستان رشت، با اعتباری بیش از ۶۲ میلیارد تومان ، بالغ بر۴۶۲ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه های فرسوده شد.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در شهرستان رشت احداث شد، خاطرنشان کرد: با احداث کابل خودنگهدار بخش بسیار زیادی از مشکلات شبکه های برق فشار ضعیف شهرستان رشت مرتفع خواهد شد و نتایج آن در فصول گرم و سرد سال برای تمامی شهروندان ملموس و قابل مشاهده خواهد بود.

هنرمند در ادامه گفت : به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی و افزایش پایداری شبکه های توزیع برق به ویژه در بحران های احتمالی پیش رو در استان گیلان و در راستای اجرای طرح جهادی تبدیل شبکه های فرسوده به کابل خودنگهدار بیش از یکهزار و ۳۰۰ متر شبکه فرسوده سیمی ۲ روستای جیرده و شالده در شهرستان شفت با اعتباری قریب به ۲ میلیارد ریال با کابل هادی روکش‌دار جایگزین شد.

وی یادآور شد: سال گذشته قریب به ۴۱ کیلومتر شبکه با کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی شهرستان شفت با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال احداث  و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تا کنون حدود ۳۲ کیلومتر دیگر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار جایگزین شده است.

هنرمند اضافه کرد: همچنین در روستای چپرپرد پائین بخش خشکبیجار رشت با اعتباری معادل چهار هزار و ۸۰۰ میلیون ریال، تبدیل سه هزار و ۲۰۰ متر شبکه سیمی مسی فرسوده به کابل خود نگهدار از فاز دوم اجرای این طرح اجرا شد.

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده فاز اول اجرای طرح مذکور در بخش خشکبیجار شهرستان رشت گفت:  سال گذشته قریب ۱۷ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی بخش خشکبیجار  با اعتباری قریب به ۲۱ میلیارد ریال احداث شد و از ابتدای سال جاری نیز تاکنون، بیش از ۲۴ کیلومتر دیگر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل ۳۶ میلیارد ریال جایگزین شده است .

هنرمند گفت: سال ۹۹ و در فاز نخست اجرای طرح جهادی یکهزار کیلومتر شبکه فرسوده سیمی در سطح استان گیلان با صرف هزینه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به کابل خود نگهدار مجهز شد و فاز دوم نیز جهت تبدیل و جایگزینی یکهزار کیلومتر دیگر با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و امید داریم با اجرای این طرح مهم و تاثیرگذار در کنار سایر فعالیت‌های جاری از جمله تعمیر و نگهداری و همچنین توسعه و احداث بتوانیم رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یعنی تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی یادآور شد : این شرکت ۳۰ هزار کیلومتر شبکه خطوط فشار ضعیف و متوسط با بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ پست توزیع برق با ظرفیت سه هزار و  ۷۶۸ مگاولت آمپر، این جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بیان کرد: در گیلان حدود ۱۹ هزار کیلومتر خط فشار ضعیف وجود دارد که با توجه به این میزان، یکی از استان هایی هستیم که از بیشترین میزان خط فشار ضعیف برخوردار است و در اجرای این طرح، سیم های مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل می شود.

گیلان دارای   ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت است و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق گیلان قرار دارد.