صفیر گیلان؛با هدف افزایش سطح ایمنی خطوط و پایداری جریان گاز، در مرداد امسال ۳ هزار و ۲۳۰ کیلومتر از خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد.

به گزارش صفیر گیلان از فومن- حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص بازرسی و نشت یابی از خطوط و تاسیسات گاز در استان گفت: در مرداد سال ۱۴۰۰ هزار و ۲۳۰ کیلومتر از خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد.

وی با بیان این خبر افزود: این نشت یابی ها بیش از ۱۱ درصد از کل خطوط گاز در استان را  شامل می شود و در ۸ شهر اطاقور، املش، پره سر، رستم آباد، شفت، فومن، طاهرگوراب و چوبر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار مشترک در استان، مصرف کننده گاز طبیعی می باشند و با رشد روز افزون متقاضیان گاز طبیعی و به تبع آن افزایش طول شبکه گاز در استان، بازرسی و نشت یابی مستمر و ادواری از خطوط گاز، بیش از گذشته لازم و ضروری می باشد.

حسین اکبر با ضروری برشمردن بازرسی و نشت یابی ادواری درجهت حفظ ایمنی و پایداری جریان گاز مشترکین خاطرنشان کرد: در مرداد امسال علاوه بر نشت یابی شبکه های گازدار استان، ۹۶ ایستگاه تقلیل فشار گاز و بیش از ۵۵ هزار انشعاب گاز مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: شرکت گاز مسئول تامین ایمنی تاسیسات و خطوط گاز تا درب منازل مشترکین می باشد و با بازرسی مستمر از تاسیسات، شبکه و انشعابات گاز برای تحقق این مهم تلاش می کند.