زلیخا صفری؛سرهنگ رحمانی بیان کرد: این بیمارستان در کمتر از پنج روز آماده و تجهیز شده، علاوه بر این بیمارستان ده‌ها پروژه دیگری نیز وجود دارد که در استان توسط نیروی زمینی ارتش در حال انجام است، مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛با توجه به ورود ارتش برای کمک‌رسانی به نظام سلامت کشور، افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان و درخواست استاندار گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از فرمانده‌کل ارتش و نیروی زمینی ارتش، احداث بیمارستان تنفسی دائمی اضطراری در محوطه بیمارستان پورسینا رشت در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است این بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی دارای امکانات پزشکی از جمله اکسیژن‌ساز، مانیتورینگ و سایر امکانات بیمارستانی است و همچنین بیش از ۱۰۰ هزار تجهیزات ماسک و دستکش خریداری شده است که امروز با حضور امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش  در اختیار علوم پزشکی گیلان قرارگرفت.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی در آیین بهره برداری از بیمارستان دائمی پیشرفته تنفسی شهید سرلشکر موسی نامجو در بیمارستان پورسینای رشت، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی براساس فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، خارج از وظیفه ذاتی خود که دفاع از حدود، ثغور و حفظ مرزهای پهناور ایران اسلامی بوده در همه حوزه‌ها در کنار مردم است.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش افزود: اگر امنیتی که می‌بینید امروز برقرار است، نیروهای مسلح در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی دوشادوش  یکدیگر در کنار هم برای ایجاد یک گستره امنیت پایدار جانفشانی کرده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه محرومیت زدایی و بحران مبنی بر اینکه “ارتش زودتر از ستاد بحران آنجا حاضر شد”، گفت: هر جا که بحران و مشکلی باشد ارتش با تمام قوا در میدان حاضر است و خدمتگزاری می‌کند؛ در حوزه کرونا هم این هفتمین بیمارستانی است که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می‌رساند.

سرهنگ رحمانی بیان کرد: این بیمارستان در کمتر از پنج روز آماده و تجهیز شده، علاوه بر این بیمارستان ده‌ها پروژه دیگری نیز وجود دارد که در استان توسط نیروی زمینی ارتش در حال انجام است، مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش ادامه داد: تجهیز و نوسازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، حوزه آبرسانی، ساخت مسکن محرومین، کمک به بهزیستی‌ها و مصلی شهر فومن از جمله پروژه‌هایی که توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان به دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.  

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنچه را که وعده داده، بخاطر امیدی که در دل مردم ایران ایجاد شده، عمل می‌کند.

 

به گزارش صفیر گیلان، همچنین اقدامات متعدد محرومیت‌زدایی توسط ارتش جمهوری اسلامی از جمله آبرسانی به روستاهای محروم، احداث پل در روستاهای محروم شهرستان فومن گیلان، تجهیز و بازسازی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن، پروژه‌های عام‌المنفعه و سایر عملیات‌ها همچون دیگر استان‌های کشور در حال انجام است.

با توجه به دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نظام سلامت کشور، احداث بیمارستان‌های صحرایی در سراسر کشور برای‌ کاهش بحران در دستور کار قرار گرفت.

لازم‌‌ به ذکر است تاکنون ۲۸ بیمارستان از سوی نیروی زمینی محوری ارتش با بیش از ۱۲ هزار نیروی پزشکی و کادر درمانی در سراسر کشور فعالیت کرده و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

در حال حاضر بالغ‌بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بستری هستند که حدود ۳۰۰ تن از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری