صفیر گیلان؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: استقرار سریع این بیمارستان در شرایط بحرانی بدون نیاز به هیچ امکانات جانبی از مزیت‌های این واحد کامل درمانی است که این واحد سیار درمانی در زمان سوانح بزرگ استقرار می‌یابد.

به گزارش صفیر گیلان؛ روز جاری با حضور مربیانی از معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان تهران، بیمارستان سریع الستقرار RDH در محل انبار فکلده هلال احمر رشت راه اندازی شد

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به راه اندازی این بیمارستان سریع الستقرار گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن و نیاز استان به بیمارستان سیار در شرایط بحرانی، این بیمارستان سیار از سوی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر کشور به ارزش ۵ میلیارد تومان به استان گیلان اختصاص‌ یافته است.

غلامی با اشاره به مزیت های این بیمارستان صحرایی افزود: استقرار سریع این بیمارستان در شرایط بحرانی بدون نیاز به هیچ امکانات جانبی از مزیت‌های این واحد کامل درمانی است که این واحد سیار درمانی در زمان سوانح بزرگ استقرار می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان اظهار داشت: یکی دیگر از بخش‌هایی که در زمان بحران برای حفظ جان افراد حادثه‌دیده وارد عمل می‌شود گروه‌های BHCU معاونت درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر است.

غلامی با اشاره به خدمات این بیمارستان گفت: این بیمارستان توانایی ارائه هرگونه خدمات درمانی از قبیل اقدامات بستری محدود و جراحی سرپایی در حوادث مختلف دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: این بیمارستان ۳۰۰ متری دارای ۵ چادر بادی است که بخش‌های تریاژ، اورژانس، اتاق عمل، ریکاوری، cpr و دو بخش بستری ویژه خواهران و برادران در آن وجود دارد.

شایان ذکر است؛ روز جاری با حضور مربیان کشوری و معاونت حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گیلان، راه اندازی بیمارستان سریع الستقرار RDH به ۲۱ نفر از پرسنل و امدادگران اعضای تیم بهداشت و درمان اضطراری استان آموزش داده شد.