شرایط و مبالغ سطوح مختلف بیمه های زنان خانه دار توسط روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان تشریح گردید

به گزارش صفیر گیلان ، بیمه زنان خانه دار که با ماهیت خوداظهاری و در قالب زیرگروه مشاغل آزاد تعریف گردیده ، فرصتی است برای بانوان فاقد پوشش بیمه ای تا با انعقاد قرارداد و بیمه پردازی ، بتوانند از تعهدات و خدمات مربوطه برخوردار گردند . 

این بیمه یک عنوان کلی برای بانوان و حتی دختران مجرد بالای ۱۸ سال است که تحت پوشش هیچگونه بیمه ای قرار ندارند .

ملاک این بیمه الزاماً متاهل بودن یا خانه داری صرف نبوده و این مصداق صرفاً جهت تعیین گروه هدف بزرگی از زنان که شغل تعریف شده ای نداشته و بیمه نیستند استفاده میگردد از این رو محدودیتی برای اقشار گوناگون جهت انعقاد قرارداد وجود ندارد .

بیمه زنان خانه دار در سه سطح و نرخ برای سنین ۱۸ لغایت ۵۰ سال قابلیت اجرایی دارد که نرخ اول آن با ۱۲ درصد فقط شامل بازنشستگی و فوت بعد از آن میگردد که در حال حاضر ( مهرماه سال ۱۴۰۰ و شش ماهه دوم امسال ) معادل ۳۱۸ هزار تومان برای هر ماه میگردد .

سطح دوم بیمه پردازی با نرخ ۱۴ درصد ، شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن میگردد که در حال حاضر ۳۷۱ هزار تومان خواهد بود .

در کاملترین شکل این قرارداد که با نرخ ۱۸ درصد منعقد میشود تعهدات بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی پوشش داده میشود که مبلغ آن برای سالجاری ( شش ماهه دوم ) در هرماه ۴۷۸ هزار تومان است .

متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir  و ایجاد حساب کاربری ( ثبت نام ) و ورود به بخش بیمه شدگان ، در منوی بیمه های خاص نسبت به مفاد قرارداد آگاهی یافته و نرخ مورد نظر خود را انتخاب نمایند و پس از آن نیز بصورت اینترنتی نسبت به اخذ فیش پرداخت و واریز حق بیمه اقدام نمایند .

امکان پرداخت حق بیمه در دوره های چندماهه بطور یکجا و استفاده از پوشش های درمانی با انتخاب گزینه مربوطه و پرداخت ۷۱۶۰۰ تومان سرانه در کنار نرخ حق بیمه انتخابی از دیگر امتیازات این بیمه میباشد .

در حال حاضر حدود ۳۰ هزار بانوی گیلانی تحت پوشش این نوع بیمه هستند .