سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در پاسخ به اینکه چرا شفت با وجود داشتن جمعیت حدنصاب بیمه شده تامین اجتماعی از داشتن درمانگاه عمومی، محروم است،

اختصاصی/صفیر گیلان؛ مهدی نقدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه این شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله حسین، روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: خبرنگاران با هوش خود عدالت در نوشتار را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

 سرپرست فرمانداری شفت اظهار کرد: خبرنگاران در نزد مانندبخشداران و حتی فرماندار هستند و صراحتا اعلام می‌کنم مشتاق شنیدن نظرات و انتقادات خبرنگاران و نیازمند کمک رسانه هستم.

فرماندار شفت هوش بالا ، شجاعت و وجدان کاری را از شاخصه های خبرنگار واقعی دانست گفت: بیان واقعیت ها و مطالبه گری و فریاد مردم بودن ،  نترس ،سیاسی،اجتماعی ،اقتصادی  و داشتن عدالت  در گفتار  بایددر ذات خبرنگاران باشد و نمیتوان این حق را برای اصحاب رسانه در نظر نگرفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت بر ضرورت همکاری و مشارکت اصحاب رسانه با مدیران تاکید کرد و گفت: مأموریت ما در فرمانداری شفت کار اجرایی است و باید بدون سیاسی کاری و با تلاش همه‌جانبه امورات شهرستان را پیش برد.

نقدی با اشاره به قرارگرفتن شفت در ردیف ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، افزود: باید در همه حوزه ها و با بهره‌گیری از مشورت همگانی در راستای ارتقای شاخص‌های شهرستان تلاش کرد.

فرماندار شفت با تاکیدبر اینکه باید این از اسم کم برخوردار خارج و برون رفت داشته باشم افزود: تمام تلاش خود را می کنم و اعتقاد دارم آنهایی که به قطار در حال حرکت سنگ می زنند بچه هستند.

وی از تشکیل نشست مشورتی با نخبگان شفتی طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: این شورای مشورتی متشکل از نخبگان علمی، اجتماعی، قضایی، ورزشی و سایرین خواهد بود که با هم فکری خواهیم توانست املا بدون غلط برای شفت بنویسیم.

وی تاکید کرد؛اگه مشکلات را می بینید به ما گوش زد کنید زیرا منافع من و هدف من رضایتمندی و راضی نگهداشتن مردم و شهروند است.

نقدی بر ضرورت پاسخگویی مدیران در برابر رسانه ها تاکید کرد و گفت: هر مدیری پاسخگو نباشد فرمانداری به جدیت با مدیران برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به عدم فعالیت تاکسیهای درون‌شهری که شامل ۹ دستگاه تاکسی در شفت، افزود: بخشی از عدم فعالیت تاکسی‌های درون‌شهری به دلیل استقبال کم شهروندان است اما در عین حال باید تاکسیهای درون‌شهری به توجه به دریافت سهمیه بنزین خدمات جابه‌جایی مسافر را به درستی انجام دهند‌.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بیشترین کنسرت در تالارهای این شهرستان کم برخوردار اجرایی می شود  ولی اورده ای برای شهرستان ندارد گفت:مجوز کنسرت در شهرستان با وزرات است و این به گفته خبرنگار باید در حوزه هنری شهرستان از این برنامه و اجراها در بخش فرهنگی و نشاط اجتماعی بهره مند شویم.

سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در پاسخ به اینکه چرا شفت با وجود داشتن جمعیت حدنصاب بیمه شده تامین اجتماعی از داشتن درمانگاه عمومی، محروم است، تصریح کرد: حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت بیمه شده تأمین اجتماعی در شفت وجود دارد که در نظر داریم علاوه بر پیگیری احداث واحد درمانگاه تأمین اجتماعی، طبقه همکف شعبه تامین اجتماعی شفت را برای فضای درمانگاهی مهیا کنیم.

نقدی همچنین به دیگر دغدغه مردم شفت در خصوص راههای بی‌کیفیت و نامناسب برون‌شهری اشاره کرد و افزود: بهسازی و روکش راه های اصلی شفت بخشی انجام شده و بخشی دیگر در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار قرار دارد و به زودی بخش وسیعی از راه‌های شهرستان به ویژه مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها بهسازی و روکش می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت عمرانی شهر شفت در شأن مردم نیست و ارزیابی از رشد و توسعه شهری در شفت بر چه اساسی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیته تطبیق فرمانداری شفت مصوبات شهرداری و شورای شهر شفت را با دقت بیشتری رصد می‌کند و گزارشی از اقدامات در این رابطه به سمت و نظر رسانه‌ها خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری شفت با اشاره به اینکه برای خبرنگاران شفت می بایست یک دفتر و مکان ثابت برای فعالیت رسانه ای آنها فراهم کرد ادامه داد: این امر مهم در دستور کار اداره ارشاد شهرستان شفت قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این مراسم معاونت فرمانداری، بخشداران بخش مرکزی و احمدسرگوراب، مسئول دفتر نماینده شفت، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت نیز حضور داشتند از فعالین خبر در این شهرستان تجلیل به عمل آمد.