به گزارش صفیر  گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: سی ام فروردین ماه مصادف با ۹ آوریل سال ۱۹۹۳ میلادی جنایت بزرگ دمکرات های آمریکا در زنده سوزاندن ۸۰ نفر از فرقه داودیه در ایالت تگزاس است. وی، آمریکا را بزرگ ترین ضد […]

به گزارش صفیر  گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: سی ام فروردین ماه مصادف با ۹ آوریل سال ۱۹۹۳ میلادی جنایت بزرگ دمکرات های آمریکا در زنده سوزاندن ۸۰ نفر از فرقه داودیه در ایالت تگزاس است.

وی، آمریکا را بزرگ ترین ضد حقوق بشر عنوان کرد و افزود: در دهه های اخیر خوی تجاوزگری آمریکا زیاده شده و به زودی شاهد افول آمریکا به عنوان بزرگ ترین دولت بدهکار دنیا خواهیم بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۵ شعبان میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) است، تصریح کرد: سال ۲۵۵ هجری قمری امام زمان(عج) دیده به جهان گشود و اکنون در غیبت کبری به سر می برند.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: در ایام غیبت وظیفه داریم برای ظهور امام زمان(عج) مقدمه سازی کنیم ضمن اینکه وظیفه مبارزه با ظلم در ایام غیبت را داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم عدالت مطلقه که تنها برای امام زمان(عج) است، را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به سالروز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: بخشی از امنیتی که در درون و بیرون جمهوری اسلامی ایران داریم مدیون سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) در سال ۵۹ است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امید همه مستضعفان جهان و خاری در چشم مستکبران عالم است.

وی به آغاز هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه اشاره کرد و یادآور شد: امیدوارم مسئولان کشوری و استانی به کارگران توجه بیشتری کنند تا به این قشر از جامعه بی مهری نشود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه به متولیان امر توصیه می کنم به کارگران توجه داشته باشند، اظهار کرد: کارگران در بعضی از شرکت ها در شرایط سخت با کمترین دستمزد کار می کنند.

آیت الله فلاحتی به درخواست رئیس جمهور از مقام معظم رهبری مبنی بر برداشت ۲ میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب به دولت فرمودند؛ از ۵ درصد بودجه کشور و ۷ درصد تسهیلات بانکی برای جبران خسارت های سیل استفاده شود و اگر کفایت نکرد با برداشت از صندوق توسعه ملی موافقت خواهم کرد.

وی با اشاره به اعتبارات سال ۹۸ کشور مربوط به احیای دریاچه ارومیه، تالاب ها و ریزگردها، بیان کرد: از ردیف های بودجه مذکور می توان برای جبران خسارت های سیل استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از ملت ایران در کمک به سیل زدگان، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز مردم مانند سیل اخیر در صحنه حضور پیدا کردند و ملتی فداکار مانند مردم ایران در تاریخ نمی بینیم.

آیت الله فلاحتی به نامگذاری سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تمام دولت ها در بهبود فضای کسب وکار کم کاری کردند و با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی این امر برای جمهوری اسلامی زشت است.

وی با بیان اینکه بیکاری معضل بزرگ جامعه امروز ماست، خاطرنشان کرد: می طلبد دولت در مدت باقی مانده در برنامه های خود بازنگری داشته باشد و نام نیک از خود به جا بگذارد.

امام جمعه رشت بر برخورد با فساد در تمام دستگاه ها تاکید کرد و یادآور شد: بنده در کنار دستگاه های نظارتی هستم و هر جا فساد ببینم ورود می کنم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مردم از فساد و نابرابری ها در دستگاه ها و اطاله پرونده ها به تنگ و ستوه آمدند، اظهار کرد: در تمام دستگاه ها، نهادها، تشکیلات، دانشگاه ها و حوزه ها نیروهایی را برای رصد و نظارت گذاشته ام.

وی به کشانده شدن افزایش قیمت ها از سکه، طلا و ارز به مرغ، تخم مرغ، پیاز و سیب زمینی اشاره کرد و افزود: سود برنج اگر به جیب کشاورز رود حرفی نیست، اما این واسطه گر های زالوصفت و خیره سر قیمت برنج را به نفع خود بالا بردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار مدیریت در بازار برنج شد و بیان کرد: امیدوارم متولیان امر برای مدیریت بازار برنج تدابیری بیندیشند.

آیت الله فلاحتی همچنین پیرامون ویژگی های منحصر به فرد تربیت از نگاه اسلام، تصریح کرد: تمام گرفتارهای بشر از این است که در گفتار، رفتار و کردار خود به خداوند و پاسخگویی در روز قیامت توجه ندارد.

وی با بیان اینکه بندگان صالح خدا از حرکت، گفتار و رفتار افراد دریافت هایی دارند، گفت: مومن واقعی با نور الهی انسان ها را می شناسند.