به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان ؛دکتر علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت مراسم چهل و ششمین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمد معین روز -پنج شنبه ۱۵ تیر- طی پیامی این مراسم را فرصتی ارزشمند برای تبیین آثار ایشان دانست. متن پیام به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم «تاریخ فرهنگ، […]


 
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان ؛دکتر علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت مراسم چهل و ششمین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمد معین روز -پنج شنبه ۱۵ تیر- طی پیامی این مراسم را فرصتی ارزشمند برای تبیین آثار ایشان دانست.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«تاریخ فرهنگ، ادبیات و هنر ایران در جای جای خود عرصه نقش‌آفرینی و تبلور شخصیت‌های نامدار و برجسته ای می‌باشد که آثار و دستاوردهای آنان به این گنجینه ارزشمند، غنا و اعتبار داده است.
دکتر محمد معین در خانواده ای روحانی و اهل فرهنگ پرورش یافته است و از جمله مفاخر ممتاز و برجسته کشور در حوزه ادب و فرهنگ می‌ باشد که در تمام عمر خویش به عنوان پژوهشگری سختکوش، ضمن پاسداری از ریشه‌های زبان فارسی، به تحقیق و بررسی ادبیات و لغت‌شناسی اهتمام و ممارست فراوانی داشت. ایشان در طول سال‌های متمادی به مطالعات گسترده در منابع و کتب مختلف در زمینه لغات فارسی و معانی پرداخت و به عنوان نخستین دکترای زبان و ادبیات فارسی خدمات فراوانی در نشر، گسترش و ماندگاری زبان شیرین فارسی عرضه داشته است.
دکتر محمد معین تألیفات و آثار ارزشمندی از خویش بر جای گذاشته که مهمترین آن فرهنگ ۶ جلدی لغت نامه معین می‌باشد که به عنوان مرجعی بی بدیل و گرانسنگ و نگینی درخشان در سپهر ادبیات کشور ، درخشان و ماندگار باقی مانده است.
برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و ششمین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمد معین فرصتی ارزشمند در راستای بازخوانی و تبیین اندیشه‌ها و آثار این شخصیت بزرگ فرهنگی کشور می‌باشد که شایسته می‌دانم از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری آن تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم همواره شاهد شکوفایی ، رونق و غنای فرهنگ و هنر کشور باشیم.»
گفتنی است این پیام توسط محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه مجلس در سفر رئیس مجلس به استان گیلان، قرائت شد.