به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ دوم علی صداقت در نشست با خبرنگاران به ایام نوروز اشاره و اظهار کرد:  ازمهمترین  دغدغه های نیروی انتظامی تأمین و حفظ امنیت در سطح جامعه است. وی با بیان اینکه حضور به موقع مأموران فرماندهی انتظامی شفت سبب کاهش بسیاری از جرائم در سطح شهرستان شده است، افزود: […]

 

به گزارش صفیر گیلان، سرهنگ دوم علی صداقت در نشست با خبرنگاران به ایام نوروز اشاره و اظهار کرد:  ازمهمترین  دغدغه های نیروی انتظامی تأمین و حفظ امنیت در سطح جامعه است.photo_2017-03-18_11-21-47

وی با بیان اینکه حضور به موقع مأموران فرماندهی انتظامی شفت سبب کاهش بسیاری از جرائم در سطح شهرستان شده است، افزود: در سال گذشته در وقوع جرم با کاهش ۱۱ درصدی و در کشف سرقت افزایش ۳ درصدی را شاهد بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی شفت با اشاره به رشد  ۲۲ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته، گفت: با اجرای طرح جمع آوری معتادان ۱۴۰ درصد دستگیری معتادان در سال جاری در شهرستان شفت افزایش یافته است.

وی از رشد ۱۹ درصدی برخورد با اقلام ضد فرهنگی،و افزایش ۴۷ درصدی کشف چوب آلات قاچاق و رشد شش درصدی کشف در حوزه قاچاق کالا را نیز بخشی از فعالیت های نیروی انتظامی شهرستان شفت طی سال جاری اعلام کرد.

سرهنگ صداقت با بیان اینکه متأسفانه به دلیل بی توجهی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان به ویژه موتورسیکلت سواران شاهد وقوع حوادث رانندگی در سطح شهرستان هستیم، گفت: در همین خصوص و برای جلوگیری از وقوع حوادث جاده ای طی ۱۲ ماهه گذشته در زمینه توقیف موتورسیکلت سواران فاقد کلاه ایمنی، گواهینامه و بیمه نامه شاهد افزایش  ۳۴ درصدی بوده ایم.

وی از توقیف یک هزار و ۲۰۰ موتورسیکلت در شهرستان شفت خبرداد و گفت: بخش اعظمی از تصادفات فوتی در سطح شهرستان مربوط به موتورسیکلت سواران است.

فرمانده نیروی انتظامی شفت با بیان اینکه در زمینه تصادفات درون و برون شهری براساس آمار اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نیست، اظهار کرد: کاهش  ۲۶ درصدی تصادفات فوتی و یک درصدی تصادفات جرحی درون شهری نشان ازاین اقدامات دارد.

صداقت به شعار سال« آرامش و نشاط بهاری، قانونمندی و نظام اجتماعی »اشاره و افزود:برنامه های بسیار خوبی در این شهرستان برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

وی از گشت های نوروزی به صورت محسوس و نامحسوس و گشت های نظارتی مشترک با سایر ارگان های شهرستان خبرداد و گفت:بسان  سال گذشته طرح «گیلان مطهر» در استان و شهرستان شفت برگزار می شود،.

 

فرمانده نیروی انتظامی شفت خاطرنشان کرد: در این برنامه« گیلان مطهر» با همکاری برادران و خواهران بسیجی و روحانیان در زمینه ناهنجاری های اجتماعی و رفتارهایی که مغایر با شئونات اسلامی است برنامه های فرهنگی اجرا می کنند.

وی تاکید کرد؛تأمین امنیت و آرامش برای مسافران و شهروندان بسیار مهم بوده و نیروی انتظامی با افرادی که قصد برهم زدن نظم اجتماعی را داشته باشند برخورد قاطع م