اختصاصی/صفیر گیلان؛با عرض سلام خدمت مردم خوب گیلان زمین در شهرهای گیلان و روستاهای زیبا با مردمان مهمان نواز و زحمت کش و زنان و مردان رنج و برنج و کار و تلاش… باید خدمت تان‌عرض کنم‌ نوع تفکرات و اخلاق من به گونه ای است که دنبال پست و نام و مال و منال […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛با عرض سلام خدمت مردم خوب گیلان زمین در شهرهای گیلان و روستاهای زیبا با مردمان مهمان نواز و زحمت کش و زنان و مردان رنج و برنج و کار و تلاش…

باید خدمت تان‌عرض کنم‌ نوع تفکرات و اخلاق من به گونه ای است که دنبال پست و نام و مال و منال در عرصه خبری هرگز نمی دوم چرا که اگر قرار بود دنبال پست باشم نمی توانم پشتوانه مردمی را که مخاطبان مهربانم هستند داشته باشم.

 اگر چه در طول دوران زندگیم از کودکی انقلاب و  جبهه  و جنگ و شهادت جوانان شهرم و  تحریم و تهدید را دیدم و در کنارش محرومیت را به خوبی لمس کردم و چشیدم و دل من جز دل نگرانی مردمان و جوانان و کودکان شهرم به هیچ چیز خوش نیست وقتی می بینم جوانان شهرم و روستاهایم از بیکاری  عذاب می کشند و اکثریت مردان سرزمینم شرمنده زن و فرزند‌ان‌شان هستند، در این وضعیت چه ذوقی برای امثال من باقی می ماند که دنبال نام با قلم حقیر و دست نوشته های ناچیز باشم آنجا که جوانان همشهرییم‌ در زجر و فقر  و بیکاری بسر ببرند و امروز در این هیاهوی نداشتن نان شب در برخی خانواده های کوچک، نیاز است همه دنبال رفع مشکلات و رفع بلایا از شهر و روستایمان باشیم.

امروز چالشی که در کنار تمام مشکلات مالی و بیکاری و بلاتکلیفی و محرومیت و محدودیت ها که جوانان شهرم را تهدید می کند بیماری نو ظهور است که در جهان بلبشو به پا کرده ،کرونا تهدید دیگر است  .

مگر می شود که رسانه باشی و نبینی جوانان شهرت را که در فقر و بیکاری شب بیداری می کنند.

مگر می شود دستهای پینه بسته جوان شهرم را در میان گچ و سیمان و خاک و آب ببینم و به دستهای مخملی فکر نکنم.

من امروز به خوبی  می بینم  و درک می کنم که هر چه از دولت روحانی می گذرد اقبال مردم نسبت به او و جناح اصلاح طلبش کم و کاهش می یابد.

مگر می شود در زمان شیوع ویروس کرونا در استان حاصل خیز گیلان که هر روز جان چند نفر از هم استانی های عزیز و نخبگان و پزشکان و پرستاران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس را می گیرد خاموش بمانیم.

 مگر می شود که دولت و رسانه ملی هیچ تلاشی برای جوانان استانم نداشته باشند و مگر می شود حرف ها و مصو بات و تعزیرات و اصناف و غیره همه به حرف بسنده کنند و در میان تاخت و تاز کرونا ویروس که همه فاصله تا یک متری را در جهان تذکر و اینکه رو در روی هم ننشینیم و در کنار هم  نفس نکشیم و سرفه نکنیم و در ظرف هم غذا نخوریم و  هزاران تذکر…

آنوقت جوان شهرم از بیکاری در قهوه خانه با کر کره پایین کشیده شده بنشیند و کرونا با چاشنی سکوت بر پیکر جوانان شهرم بتازد و من سکوت کنم.

دولت مردان  مشکل جوانان شهرم را در قهوه خانه های در بسته و کر کره پایین کشیده شده  شهر حل کنید کاخ هایتان پیشکش خودتان ،نگذاریدروان جوانان شهرم  در ایپدمی کرونا با قلیان دود شود و به هوا برود.

اگر چه طبق نظر کارشناسان قربانیان ویروس کرونا در بین افرادی است که بیش از ۶۰ سال دارند و افراد میانه سال و جوان به میزان بسیار کمتری مبتلا به این بیماری وحشتناک شده اند.

اما علایم ویروس کرونا در بین جوانان در مجموع با بقیه گروه های سنی فرق ندارد، علائم و شیوه انتقال این ویروس کرونا مثل سرماخوردگی است و وقتی فرد سرفه یا عطسه می کند، ویروس از طریق قطرات گسترش می یابد. همچنین هنگامی که شخصی یک سطح آلوده مانند دسته درب را لمس کند، می تواند به این ویروس مبتلا شود  و در این میان نشستن در قهوه خانه و در کنار هم چه بازتابی خواهد داشت……

اینکه بایستی مردم را از صمیم قلب دوست داشت و دلی داشته باشیم که برای فقرا و بیکاری جوانان بسوزد ، نمی شود مردم را آدم به حساب نیاوری اما ادعای مردمداری و  مردم دوستی بکنیم این دروغ محض است.

در پایان تقدیر و تشکر دارم از حوصله مخاطبین.

زلیخا صفری راسته کناری