به گزارش صفیر گیلان،صبح امروز دکتر مصطفی سالاری در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان برخی مشکلات حوزه فرهنگ در گیلان و ظرفیت های استان در مسیر اعتلای فرهنگی پرداخت. وی به تشکیل کارگروه های تخصصی در استان به منظور ساماندهی در حوزه متعدد اشاره کرد و افزود: با توجه […]

به گزارش صفیر گیلان،صبح امروز دکتر مصطفی سالاری در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان برخی مشکلات حوزه فرهنگ در گیلان و ظرفیت های استان در مسیر اعتلای فرهنگی پرداخت.

وی به تشکیل کارگروه های تخصصی در استان به منظور ساماندهی در حوزه متعدد اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشینه گیلان در حوزه فرهنگ و هنر و مفاخر برجسته آن نیازمند تقویت زیرساخت های فرهنگی در گیلان هستیم.

وی با اشاره به برخی پروژه های فرهنگی که روند اجرای آن طولانی شده و هنوز آماده بهره برداری نیست، پروژه تالار مرکزی رشت را نمونه ای از این امر خواند و افزود:این تالار که از مطالبات به حق مردم و جامعه هنری گیلان است،با تلاش و هم افزایی همه جانبه مدیران استان تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد:انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف راهکاری برای افزایش بازدهی و کیفیت افزایی به امور است که در گیلان با جدیت دنبال می شود و در همین راستا تفاهم نامه هایی مابین استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد خواهد شد.

همچنین در این دیدار دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری جشنواره ها و رخدادهای متناسب با ظرفیت فرهنگی و هنری توسط استانداری گیلان، آن را موجب احیای میراث معنوی استان و بالندگی در عرصه فرهنگ و هنر دانست و خواستار انعقاد تفاهم نامه هایی در این راستا شد.