مدیرتولید شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران  وقطعات کمک فنر در شهر صنعتی رشت گفت:کمک فنر تولید شده این شرکت علاوه بر اینکه تمام نیاز بازار ایران (حدود صدرصد ایرانخودرو و کرمان موتور و همچنین ۶۰ درصد سایپا) را تامین میکند به کشور روسیه نیز صادر می شود.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ استقلال، خودباوری و تکیه بر توان داخلی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب است که راز ماندگاری در مقابل تمامی تهدید دشمن بوده که اینجا رسانه می تواند نقش آفرینی کند.

باید بگوییم۸ سال دفاع مقدس و از دست ندادن حتی سانتیمتر از خاک کشور که در ۲ قرن گذشته بی سابقه بود آن هم بدون پشتیبانی شرق یا غرب نشان  می دهد که ایران اسلامی کشوری کاملا مستقل است.

یا به ثمر رسیدن انقلاب بدون حمایت خارجی و دفاع مقدس سبب شد تا به یک خودباوری دست پیدا کنیم که ما توان انجام هرگونه کاری را داریم و بر این اساس بدون تکیه بر توان کشورهای خارجی شروع به توسعه کشور کردیم.

شاید این توسعه به علت تحریم ها و عدم حمایت توسط خارجی ها کمی کند پیش رفته باشد اما در نهایت به سرانجام رسید. به طور مثال در موضوع توسعه استفاده از انرژی هسته ای،توسعه علومی مانند نانو، ژنتیک و سلول های بنیادی،درمان ناباروری،توان مهندسان ما در ساخت پل، سد و حفر تونل و در حوزهای مختلف در صنعت،کشاورزی و …. که قابل گتن در یک خط و تیتر نیست.

البته شاید عده ای بگویند این توسعه ارتباطی به انقلاب اسلامی ندارد اما باید در پاسخ به آنها بگوییم که به سرانجام رسیدن این پروژه ها با تکیه بر توان داخلی و در شرایط تحریم، نتیجه همان خودباوری است که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد.

رویداد رسانه‌ای ۲۴ ساعته «جام رسانه امید» حرکت تحولی در راستای جهاد تبیین با رویکرد مطالبه گری و امید آفرینی رسانه ای است که توسط سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز درمرکز تداوم آموزش آیت‌الله بهجت(ره) همراه با فعالیت ۴٠ تیم در مرکز استان و شهرستان های گیلان در یک روز کاری فشرده‌ همراه با خبرهای خوب و امید بخش با حضور ۶ مسئول استانی  و ۹۶ خبرنگار در غالب ۴۰ تیم با بازدید از کارخانه” عظام خودرو” از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷ عصر برگزار شد.

 

اسماعیل عمو زاده مدیرتولید شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران  وقطعات کمک فنر در شهر صنعتی رشت در جریان بازدید خبرنگاران از این شرکت اظهار کرد:این شرکت بصورت مستقیم برای ۱۵۰۰ نفر و بصورت غیر مستقیم برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

وی افزود:کمک فنر ماشین محصولی خاص شبیه به موتور خودرو و دارای تکنولوژی خاصی است و شرکت فراوری و ساخت توانایی طراحی و تولید این محصول را دارد.

عموزاده با اشاره به کیفیت بالای کمک فنر تولید شده در این شرکت تصریح کرد:این شرکت با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار کمک فنر در استان گیلان و در شهر صنعتی رشت فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد:کمک فنر تولید شده این شرکت علاوه بر اینکه تمام نیاز بازار ایران (حدود صدرصد ایرانخودرو و کرمان موتور و همچنین ۶۰ درصد سایپا) را تامین میکند به کشور روسیه نیز صادر می شود.

مدیرتولید سایت کمک فنر شرکت فرآوری و ساخت گفت:فاز توسعه در راستای تولید روزانه ۴۰ هزار کمک فنر در سفر آتی رییس جمهور به گیلان افتتاح می شود که اگر راه اندازی شود یک رکورد بی سابقه است و حالا حالاها رقیب نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است خبرنگاران استان طی بازدید از شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو در شهر صنعتی رشت از نزدیک با مراحل تولید در این شرکت آشنا شدند.

******

پی نوشت//گروه قطعات خودرو عظام از ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. شرکتهای عضو گروه در تهران و استان‌های مختلف دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافته‌اند و شرکت “مادر” نیز با نام “گروه قطعات خودرو عظام” ثبت و در تهران مستقر است.

#پیشرفت_ایران#پیشرفت_گیلان#جام_رسانه_امید

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری