به گزارش صفیر گیلان؛ رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم در خصوص تبصره جدید لایحه تعرفه بهاء خدمات آتش نشانی با تاکید بر ایمن سازی ساختمان ها و استحکام بنا برای جلوگیری از بروز عواقب جبران ناپذیر ناشی از حریق اظهار کرد: به منظور حفاظت از […]

به گزارش صفیر گیلان؛ رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم در خصوص تبصره جدید لایحه تعرفه بهاء خدمات آتش نشانی با تاکید بر ایمن سازی ساختمان ها و استحکام بنا برای جلوگیری از بروز عواقب جبران ناپذیر ناشی از حریق اظهار کرد: به منظور حفاظت از اماکن عمومی و منازل مسکونی در برابر حریق باید تمهیدات لازم برای استفاده از مصالح ساختمانی و تجهیزات مناسب در ساختمان ها مورد توجه قرار بگیرد.
فاطمه شیرزاد بابیان اینکه پیشگیری از بحران ناشی از آتش‌سوزی در ساختمان‌های مستعد حریق باید در اولویت کار سازمان آتش نشانی قرار بگیرد افزود: به مبحث نظارت و کنترل در بحث افزایش ایمنی ساختمان ها باید بیشتر توجه شده و ایمن‌سازی ساختمان ها می‌تواند از بروز فاجعه در این زمینه جلوگیری کند.
 
وی خواستار بازنگری لایحه بیمه آتش سوزی شد و گفت: توجه به این امر موجب ارتقای ایمنی و سلامت شهر و شهروندان شده تا به خاطر سهل انگاری در تعویض سیم کشی فرسوده برق منازل برخی از شهروندان شاهد افزایش آتش سوزی ها در سطح شهر رشت نباشیم.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت در ادامه تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی موظف است در ابتدا به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و ناامن شهر اقدام کرده و همچنین اقدامات لازم را جهت کاهش آثار سوء ناشی از آتش‌سوزی‌ها و خطرات انجام دهد.
وی خواستار نظارت بر ساخت وساز ساختمان ها، اماکن عمومی از حیث ایمنی و پیشگیری حریق شد و بیان کرد:داشتن شناسنامه ایمنی و صدور مجوز ایمنی از سوی سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از آسیب های جبران ناپذیر حریق باید پیگیری شود.
در ادامه این جلسه بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با اشاره به تعرفه بهای خدمات آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: خانه های مسکونی ویلایی که زیر ۱۰۰ مترمربع مساحت دارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده از پرداخت تعرفه بهاء خدمات آتش نشانی معاف هستند.
عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: مدیران باید وظایف خود را در قبال خدمت رسانی به مردم به درستی انجام داده و از دیدار با مردم امتناع نکنند.
اسماعیل حاجی پور با تاکید بر اینکه ایجاد منابع مالی پایدار شهرداری بدون تحمیل فشار به مردم باید در دستور کار باشد تصریح کرد : سازمان آتش نشانی یک سیستم خدمات رسانی است و قداست آن در خدمت رسانی به مردم باید حفظ شود.
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز با تاکید بر نگاه ویژه به خدمات آتش نشانی اظهار کرد: ایثارگریهای آتش نشانان با مباحث مالی قابل سنجش نیست.
بهراد ذاکری افزود: با توجه به هزینه‌هایی که سازمان آتش‌نشانی در زمان انجام مأموریت‌ها متحمل می‌شود افزایش تعرفه بهای خدمات برای این سازمان در سال ۹۷ امری ضروری است.
عکس : هاتف فرحناک