صفیر گیلان؛رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرات در مناسبت‌ها و سخنرانی‌های خود به قدردانی از خانواده شهدا و وظایف مردم نسبت به شهدا اشاره کرده‌اند.

ا‌ختصاصی/صفیر گیلان؛زلیخا صفری راسته کناری بانوی خبرنگار گیلانی در یادداشتخطاب به استاندارگیلان نوشت؛

متن نامه به شرح زیر است:

با سلام

جناب اسدالله عباسی استاندار محترم گیلان

با احترام و آرزوی توفیق برای حضرتعالی و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خصوصاً مدیران عزیزی که در استان سرسبز گیلان خدمت می‌کنند، از اینکه به این سبک و سیاق نکاتی را به استحضار حضرتعالی می‌رسانم، پیشاپیش عذرخواهم و اعتذار مرا بپذیرید.

استقبال از خانواده شهدای گمنام تدفین شده در  گیلان که اسالت اصفهانی داشتند با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا صورت گرفت.

همه باید بدانیم  خانواده شهدا به عنوان الگوی صبر، استقامت و شجاعت در جامعه هستند و شناساندن این الگوها در کاهش آسیب اجتماعی می تواند راهگشایی بی بدیل باشد.

امروز تمام عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و دعای خیر خانواده آن‌ها است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرات در مناسبت‌ها و سخنرانی‌های خود به قدردانی از خانواده شهدا و وظایف مردم نسبت به شهدا اشاره کرده‌اند.

حضرت امام خامنه‌ای ضمن اهمیت دادن به بحث ایثارگری و حفظ آن در جامعه، وظایفی را برای مردم  و مسئولان پیرامون احترام به خانواده شهدا و تجدید خاطره شهدا برشمرده‌اند.

حال اینکه اجرای بند ۹ اصل سوم قانون اساسی که درد اصلی امروز کشور است را یادآور می‌شوم که به نظر می‌رسد عدم اجرای درست آن برای نظام ما از آمریکا، اسرائیل و دشمنان، تحریم، کمبود و کرونا هم خطرناک تر است و آن تبعیض است.

قانون اساسی اصلی ترین و مهمترین قانونی است که باید اجرا شود و فصل‌الخطاب باشد و در میان اصول مترقی آن اولویت باید در نظام اسلامی اصل سوم بند ۹، رفع تبعیض ناروا باشد.

حال در روزهای اخیر آیین تکریم و استقبال از خانواده  شهدای گمنام استان گیلان که احراز هویت شدند شامل  شهید رسول قاسمی، شهید گمنام تازه شناسایی شده شهرک ماسوله و شهید مهدی سلطانی، شهید تازه احراز هویت شده پارک شهید انصاری چابکسر بود را داشتیم که هر دو شهیدبرای ما عزیز و محترم بودند و شما در این مراسمات تبعیض قائل شدید زیرا در شهرستان رودسر و در بخش چابکسر با همراهی مدیران استانی به استقبال خانواده شهید رفتید ولی در شهرستان فومن و شهرک تاریخی ماسوله حضور نیافتید که جا دارد بساط این تبعیضات را جمع کنیم.

برای شهدا باید وقت و زمان گذاشت زیرا آرامش و آسایش کنونی ما مدیون خون پاک شهدایی است که با نثار جان و مال خود ریشه‌های انقلاب را مستحکم و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

جناب استاندارگیلان بدانیم و بدانید در حوزه شهدا رفتارهای تبعیض آمیز پذیرفتنی نیست.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری