به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در دیدار با مبلغان و روحانیون طرح بصیرت عاشورایی اوقاف و امورخیریه گیلان اظهار داشت : تلاش مبلغان دینی که در بیان معارف دین خدا تلاش کرده اند قابل ستایش است . وی تاکید کرد : هیچ فضیلتی […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در دیدار با مبلغان و روحانیون طرح بصیرت عاشورایی اوقاف و امورخیریه گیلان اظهار داشت : تلاش مبلغان دینی که در بیان معارف دین خدا تلاش کرده اند قابل ستایش است .
وی تاکید کرد : هیچ فضیلتی بالاتر از فضیلت تبلیغ دین خدا نیست .
امام جمعه شهرستان رشت با بیان اینکه عالم در عرصه علم باید مجهز به علم و تقوا، زبان و قلم باشد، گفت: شیوه شما که تبلیغ با ابزار روز و مورد توجه نوجوانان و جوانان است بسیار عالیست.
وی خاطرنشان کرد : امروز مساجد ما از جوانان و نوجوانان خالیست که این یک تهدید است .
فلاحتی افزود : امروزه دشمنان دین خدا مردم را  به سمت  آزدی بی حد و حصر و دین گریزی سوق می دهند و در این عرصه وظیفه شما بسیار سنگین است .
وی اذعان داشت : در دوره کنونی که شاهد هجمه وسیع دشمنان به دین خدا هستیم ، پناهگاه ما خداست، میدان ما انقلاب و ابزار ما هم نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد : ابزاری که در دست ماست در طول تاریخ شیعه در دست عالمان نبوده است.
وی همچنین یادآور شد : فعالیت در عرصه تبلیغ دین روحیه جهادی و مجاهدانه می خواهد ، امید داریم که می توانیم کاری بکنیم در این حوزه باید شیوه های مختلف را در تبلیغ دین بکار ببریم .
فلاحتی اظهار داشت : تلاش کنید شیوه های جدید و روز در عرصه تبلیغ دین را پیدا کرده و آن را بکار بگیرید .
وی اضافه کرد : در عرصه میدانی مسئولان باید جستجو کنند و مبلغان نخبه و دارای بیان و شیوه کارآمد پیدا کنند.
امام جمعه شهرستان رشت بر مطالعه مستمر در خصوص احکام و مبانی اسلام تاکید کرد و گفت : شیوه بیان در صورتی کارآمد است که از معارف دین اطلاع کافی داشته باشیم .
وی همچنین انتقال تجارب و برگزاری کارگاه آموزشی را از ضروریات فعالیت در حوزه تبلیغ خواند و گفت : برای پروژه های فرهنگی مانند ترویج حجاب، به راهکارهای عمیق و مدبرانه و با روش مندی مناسب نیاز داریم .
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بدحجابی دارد بیداد می کند ، گفت : در این باره و مسائل مربوط به فرهنگ عمومی جامعه باید همه مسئولان استانی را درگیر کنیم .
وی اظهار کرد : همکاری در ترویج مولفه های فرهنگی عمومی جامعه اسلامی همکاری با دین خداست .

فلاحتی همچنین گفت : شما مبلغان که اولین دغدغه شما دین خداست باید در عرصه میدانی بیشتر به ترویج فرهنگ اسلامی و ارزشهای دینی در جامعه کمک کنید .