صفیر گیلان؛دکتر اسماعیل حیدری آزاد گفت : مواد مخدر امروز در همه جا در حال بیداد کردن است و در حال حاضر یکی از پرسودترین تجارت های دنیا ، تجارت مواد مخدر است و کارتل های بسیار بزرگ بین المللی به دنبال این تجارت و سودآوری هستند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ دکتر اسماعیل حیدری آزاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در کارزار رسانه ای گل و شیشه که در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد ، گفت : مواد مخدر امروز در همه جا در حال بیداد کردن است و در حال حاضر یکی از پرسودترین تجارت های دنیا ، تجارت مواد مخدر است و کارتل های بسیار بزرگ بین المللی به دنبال این تجارت و سودآوری هستند .

وی افزود : از سوی دیگر یکی از اهداف اصلی دشمن ، آلوده کردن جوانان این مرز و بوم به مواد مخدر است و تا زمانی که ما آگاهی لازم را در زمینه ی تمامی مواد مخدرهای سنتی و صنعتی که هر روزه نیز به تعداد این مواد مخدرهای صنعتی افزوده می شود ، نداشته باشیم ، قعطا نمی توانیم در مقابله با مواد مخدر و یا پیشگیری از اعتیاد در جوانان و نوجوانان موفق عمل کنیم .

حیدری آزاد گفت : مواد مخدر با کسی تعارف ندارد همه ی اقشار و صنوف در هر جایگاهی می توانند به مواد گرایش یابند ، لذا شرط نخست ورود به پیشگیری از مواد مخدر بحث آگاهی سازی به عموم مردم است . مردمی که همواره در همه ی صحنه ها حضور دارند ما انتظار داریم که در صحنه پیشگیری از اعتیاد نیز ، دست های نیازمند دستگاهها و نهادهای  دولتی مرتبط با پیشگیری از اعتیاد نظیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، سازمان بهزیستی و … را بگیرند . هیچ طرح و برنامه ای بدون حضور و مشارکت مردم نتیجه بخش نخواهد بود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان اضافه کرد : مواد مخدر ابرآسیبی است که جوانان این مملکت را مورد هدف قرار داده است و شما می توانید در کوچه و برزن ها ببینید علی رغم تلاش نیروی انتظامی ، پلیس مبارزه با مواد مخدر و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان و سازمان اطلاعات سپاه و بسیج و همه دستگاهها  که در امرمبارزه با مواد مخدر انجام می دهند و تعداد زیاد دستگیری های قاچاقچیان مواد مخدر ، همچنان اعتیاد وجود دارد .

وی ادامه داد : ما باید در کنار مقابله و مبارزه پیشگیری را نیز اولویت اول مان اطلاع رسانی و جلب اعتماد مردم در مقابله با اعتیاد باشد .

حیدری آزاد عنوان کرد : به حمد الله با عنایت و توجه استاندار محترم و همکاران عزیزم در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، بهزیستی استان و شهرداری ها و فرمانداری ها  فعالیت های خوبی انجام شده است اما هنوز راه درازی در پیش است . لذا انتظار می رود که کارزارهایی که برگزار می شود و امروز نیز یکی از این کارزارهای رسانه ای در رشت صورت گرفته و در هفته جاری نیز در دو شهرستان دیگر در خصوص اطلاع رسانی در زمینه مواد مخدر و تشکیل یک بسیج عمومی در خصوص مقابله و پیشگیری از اعتیاد ، بتوانیم آگاهی جامعه را افزایش دهیم .

index3

وی خاطر نشان کرد : مردم نباید نسبت به اعتیاد ، مواد مخدر و خرده فروشی هایی که در محلات ، خیابانها و همسایگی آنها هستند بی اعتنا باشند . از سال گذشته خط ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر جهت کسب اطلاعات در زمینه قاچاقچیان مواد مخدر اعم از خرده فروش و عمده فروش در اختیار مردم قرار دارد و هرگونه اطلاعاتی را از سوداگران مرگ دارند می توانند تماس بگیرند و عنوان کنند و قطعا در حوزه مقابله با قاچاقچیان به شدت برخورد خواهد شد و شاهد این مدعا شهادت دو تن از افسران نیروی انتظامی در حوزه پلیس مبارزه مواد مخدر به تازگی است .

تا کنون ۳۸۰۰ شهید را در حوزه مقابله با مواد مخدر در کشور از دست دادیم که ۶۰ شهید مربوط به استان گیلان می باشد .

صرف مقابله و مبارزه کفایت نخواهد کرد لذا انتظار داریم در حوزه رسانه علی الخصوص صدا و سیما اطلاع رسانی گسترده داشته باشند .

حیدری آزاد در پایان گفت : بسیاری از مشکلات جامعه ما منبعث از مواد مخدر است نظیر طلاق ، سرقت ، نزاع و  قتل های خانوادگی و … و انتظار می رود که مردم در تشکیل یک جبهه واحد برای پیشگیری از اعتیاد با دستگاههای دولتی همکاری و مشارکت داشته باشند .

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری