به گزارش صفیر گیلان؛دکتر جواد وطنی ، با اشاره به فعالیت های مدیریت فناوری سلامت دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۱۳۹۵ فعالیت های ساختار یافته و هدفمند در بخش فناوری سلامت را آغاز نموده است و با تعریف استقرار چرخه علم و فناوری در سه فاز از جمله: استقرار زیرساخت های فناوری، […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر جواد وطنی ، با اشاره به فعالیت های مدیریت فناوری سلامت دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۱۳۹۵ فعالیت های ساختار یافته و هدفمند در بخش فناوری سلامت را آغاز نموده است و با تعریف استقرار چرخه علم و فناوری در سه فاز از جمله: استقرار زیرساخت های فناوری، توسعه صنعت فناوری و صادرات فناوری برنامه ای نوین ارایه داده است.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه آبان ماه سال جاری را اوج فعالیت های فن آورانه و نتایج ارزشمند فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان ذکر کرد و افزود: شاخص های حوزه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نسبت به سال گذشته با ارتقای ۲۰ رتبه به رتبه سیزدهم کشوری ارتقا یافته است که این مهم، نشانگر این است که ما در راستای اجرای برنامه های نقشه راهبردی دانشگاه درست عمل کرده ایم.

وی حضور فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چهارمین فن بازار ملی سلامت و کسب رتبه سوم تیم دانشجویی فناوری سلامت دانشگاه در فن بازار ملی سلامت را از مهمترین دستاوردهای مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه در سال جاری عنوان کرد.

دکتر وطنی با اشاره به برگزاری اولین رویداد استارت آپ ویکند حوزه پزشکی و سلامت، تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی نخبگان جوان در بخش فناوری و آموزش به آنها در قالب کارگروهی و تبدیل آنها به کارآفرینان آینده است.

وی اظهار داشت: این رویداد حاصل یک کار گروهی هدفمند است که جهت اجرا، آموزش و داوری بیش از شصت نفر از متخصصین فناوری، اعضا هیأت علمی و دانشجویان فعالیت نموده اند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نفر دانش آموز، دانشجو و شرکت کننده آزاد در این رویداد ثبت نام نموده اند یادآور شد: نزدیک به هفتاد ایده، مورد داوری قرار گرفته است.

دکتر وطنی در ادامه ضمن تشریح نحوه برگزاری این رویداد گفت: پس از برگزیده شدن پانزده ایده برتر، با تشکیل تیم هایی در قالب ده نفر، آموزش های لازم توسط مربی ها و اساتید بنام استارتاپی ، به آنها ارایه شد.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه، هم افزایی اساتید، کارمندان و دانشجویان را از ویژگی های این رویداد ذکر کرد و گفت: در این رویداد، اولین نشست تخصصی ایده تا بازار صبح امروز با حضور اساتید دانشگاه، مدیران صنعتی و مسوولان مراکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

وی، شکوفایی فناوری سلامت و رسیدن به دانشگاه های ۱۰۰۰ امتیازی در فناوری سلامت وزارت بهداشت را از مهم ترین برنامه های حوزه توسعه فناوری سلامت دانشگاه اعلام کرد.

دکتر وطنی با اشاره به افتتاح مراکز رشد دانشکده های بهداشت، داروسازی و شرق گیلان، تصریح کرد: باید فناوری سلامت را به سمت صنعتی سازی سوق دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری و مشارکت نهادهای کشوری و استانی، نسبت به تاسیس منطقه آزاد علم و فناوری سپید رود اقدام خواهیم کرد و تجاری سازی دانش و کار آفرینی از اهداف مدیریت فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است