مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در این تجمع با بیان اینکه تبعیت از ولایت فقیه از سوی هرکسی می‌تواند آن شخص را به سعادت ابدی برساند ، گفت : حضرت زینب (س) نشان دادند زنان می‌توانند با حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، دینی و اجتماعی از مدافعان اصلی ولایت فقیه باشند.

صفیر گیلان؛حجت الاسلام والمسلمین مهدوی هدف از برگزاری این گونه مجالس را الگو برداری درست از راه روش اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد و افزود : توسل به معصوم (علیهم السلام) نباید همواره در جهت رفع مشکلات مادی باشد ، بلکه باید با نیت الگو گرفتن از آن بزرگواران و همچنین  تبلیغ فرهنگ زینبی و تفکر بسیجی و انتقال ارزش‌های دینی و اعتقادی باشد .
  مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان دشمن شناسی را امری مهم دانست و عنوان کرد : نقشه های فریبنده دشمنان دین و انقلاب ، نه تنها امتیاز دادن به بانوان این سرزمین نیست بلکه هدفشان مشغول کردن بانوان به امور جزئی و  از بین بردن هویتشان در جامعه است ، لذا وظیفه زنان مومن در عصر حاضر ورود به جهاد تبیین برای حفظ هویت اسلامی و الهی بانوان در جامعه است .
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ضمن اشاره به مقام والای شهدا گفت : همه ما مدیون شهدا هستیم و باید در جهاد تبیین راه آنان را ادامه دهیم و همچون زینب کبری (س) از راه آنان دفاع کنیم  و همچنین اجازه روایت غلط از سمت رسانه های شیطان صفت صهیونیستی را ندهیم.
وی با اشاره به این که جهاد روایت و تبیین فقط برای افراد با تحصیلات درجه بالا نیست افزود : تمام اقشار مردم به اندازه سهم اثرگذاری خود در خانه ، مدرسه و جامعه نسبت به ضرورت داشتن استقلال و حفظ هویت دینی و مبارزه با استکبار جهانی هرکدام به اندازه آگاهی خود می توانند در این راه مبارک قدم بردارند.
در ادامه این مراسم، هاجر تحریری نیک صفت از اساتید دانشگاه گفت : اگر می‌خواهیم در جهاد تبیین موفق باشیم باید با الگو گیری از حضرت زینب(س) خود سازی کنیم.
وی با اشاره به ابعاد مختلف جهاد افزود : در هر شرایطی  باید آماده باشیم تا به عنوان یک مجاهد در راه تبیین و حفظ ارزش های دین الهی به موقع عمل کنیم و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.
تحریره نیک صفت ،استاد دانشگاه گفت : دشمن در تلاش است با تزویر ، شایعه پراکنی و وارونه جلوه دادن اذهان عمومی را منحرف و به اعتقادات دیگران خدشه وارد کند که باید هوشیار ، بصیر و موقعیت شناس باشیم تا مدیریت بحران کنیم.