اختصاصی/ صفیر گیلان؛ سیدمحمد احمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح هفت پروژه عمرانی و خدماتی و تولیدی در شهرستان شفت و در روستای پلنگ پشت  اظهارکرد: آمایش سرزمینی در شهرستان شفت با سایر مناطق این استان متفاوت است و این در توسعه و پیشرفت شهرستان نقش چشم گیر دارد.  احمدی با اشاره به […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛ سیدمحمد احمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح هفت پروژه عمرانی و خدماتی و تولیدی در شهرستان شفت و در روستای پلنگ پشت  اظهارکرد: آمایش سرزمینی در شهرستان شفت با سایر مناطق این استان متفاوت است و این در توسعه و پیشرفت شهرستان نقش چشم گیر دارد.

 احمدی با اشاره به ترکیب ۷۰ به ۳۰ جمعیت حوزه شهری و روستایی در شهرستانهای استان، گفت: این ترکیب در شهرستان شفت برعکس بوده و بیشتر به سمت روستاها متمایل است یعنی ۷۰ درصد جمعیت در روستا و تنها ۳۰ درصد در شهر ساکن هستند.

این مسئول با بیان اینکه  اولا”نباید مهاجرت معکوس داشته باشیم گفت:نیاز است تا خدمات زیر بنایی را برای کاهش مهاجرت از روستا به شهر در روستاها   و مهیا و تقویت کنیم.

وی  در عرصه کار و کارگری تاثیر شهر بر روستا را تفکر خوبی ندانست و گفت: این تفکر علمی نیست و  برخورداری هر چه بیشتر روستاییان از خدمات زیرساختی و رفاهی سبب می شود که به صورت خودکار موتور محرکه توسعه در این بخش بیشتر شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در ادامه با تأکید برلزوم توجه برنامه‌ریزان به این بخش بعد از دریافت اطلاعات مربوط به جمعیت و منابع شهرستان  بیان‌کرد:  وجود عقب‌ماندگی‌ در برخی شاخص‌ها در شهرستان شفت با تلاش مسئولان مربوطه جبران شود.

احمدی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۲ پروژه با بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار درشهرستان شفت به بهره‌برداری می رسد، گفت: این آمار در کل استان گیلان ۱۲۸۰ پروژه است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی زمینه لازم برای عدم وابستگی اقتصادی به نفت را در کشور فراهم کنیم که لازمه این موضوع توجه به اقتصاد مقاومتی است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه محور توسعه در شفت کشاورزی، صنعت و گردشگری و بوم گردی است گفت:علارغم تهدید و بد اخلاقی و بلوکه شدن داریی و انچه که علیه ما بود اتفاقات خوب برای شهرستان شفت در حال اتفاق است  و ما در بخش راه، اب شرب و ،… خدماتی خوبی داشتیم.

احمدی ضمن رساندن سلام استاندار گیلان به مردمان منطقه  روستای پلنگ پشت گفت: در به ثمر رسیدن انقلاب عوامل متعدد نفش داشتند که یکی مردم هستند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان  با اشاره به اینکه در سطح استان هزاران پروژه با هزاران میلیارد ریال در این ایام به بهره برداری رسید گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گرایش به سمت منابع و درآمد نفتی را کاهش می دهد و  من امروز در بخش خصوصی شفت در شهرک صنعتی با دیدن تولیدات و چردش تند چرخ دنده های تولید بسیار خرسند و به این باور رسیدم که باید بخش خصوصی را باور کنیم و برای اجرای اقتصاد مقاومتی بر بخش خصوصی تکیه زنیم .

گفتنی است امروز با حضور  سید محمد  احمدی  معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان ،محمدرضا محسنی فرماندار شفت، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی  بهره‌برداری از اورژانس اجتماعی شفت با اعتباری ۶۰۰ میلیون تومانی، آسفالت دو رشته راه روستایی در سفیدمزگی و سالک معلم با اعتبار ۶۴۰ میلیون تومانی بخشی از پروژه‌های افتتاحی امروز در شهرستان شفت بود.

یک واحد تولیدی نساجی نیز در شهرک صنعتی شفت مورد بهره‌برداری قرار گرفت که برای ساخت و راه‌اندازی آن بیش از ۵ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

همچنین ۳ پروژه تامین آب آشامیدنی در روستاهای صیقلان، سالک معلم و پلنگ پشت (شهرک کادوس) به بهره برداری رسید که برای ساخت و تکمیل آنها در مجموع یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

.

زلیخا صفری راسته کناری/

image_2019_2_5-4_23_49_717_gFY  image_2019_2_5-4_19_43_492_7NB image_2019_2_5-4_19_39_46_92cimage_2019_2_5-4_17_32_726_UBkimage_2019_2_5-5_25_18_176_oc9