به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،اولین جلسه شورای توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی استان گیلات صبح  روز پنج شنبه با حضور دکتر یوسف زاده چابک  ریاست محترم  دانشگاه گیلان و دکتر حمیدیه دبیر محترم ستاد توسعه  علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی  ریاست جمهوری  و دکتر امیر خانی دبیر ستاد راهبردی توسعه  علوم و […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،اولین جلسه شورای توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی استان گیلات صبح  روز پنج شنبه با حضور دکتر یوسف زاده چابک  ریاست محترم  دانشگاه گیلان و دکتر حمیدیه دبیر محترم ستاد توسعه  علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی  ریاست جمهوری  و دکتر امیر خانی دبیر ستاد راهبردی توسعه  علوم و فناوریها و دکتر شعاع حسنی و دکتر شادمان نعمتی  و با حضور دیگر اعضا در سالن اجتماعات دفتر معاونت توسعه و مدیریت و منابع  دانشگاه گیلان برگزار شد.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه  با اشاره به اینکه سلولهای بنیادی به عنوان یکی از پایه های علم آینده است و حرکت علمی دنیا بر آن است که دانش خود را بر اساس سلولهای بنیادی گسترش دهد گفت:پایه های  علم در آینده بر اساس برنامه های پژوهشی حول چهار محور اصلی شامل ملکول و تکنولوژی،اینفورمیشن،ژن،و نرون و علوم شناختی و علوم مربوط به سلول طبیعی می چرخد .

ایشان تصریح کردند ؛اگر به این ۴ پایه علم آینده توجه نشود حرکت علمی دچار نقصان می شود گفت: ما نمی توانیم ادعا داشته باشیم مگر اینکه از مجموعه عوامل و نیرو ها برای گسترش دانش سلولهای بنیادین بهره مند شویم.
دکتر یوسف زاده چابک  با بیان اینکه استان گیلان در حال حاضر فعالیتهایی را در حوزه سلولهای بنیادی انجام داده است گفت:  امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان دبیر برگزار کننده جلسه شورای سلولهای بنیادی با دعوت از دبیر فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری امیدواریم نقطه عطفی در تاریخ در این حرکت علمی برای گیلان باشد .

وی از حضور بیش از ۳۰ اعضا برای تبیین نقشه راه و چشم انداز هایی این حوزه در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت:امیدواریم با تقویت رشته های بین رشته ای در سلولهای دانش بنیان با حضور اساتید برجسته  و فرهیخته گامهای مثبت برداریم و گیلان را در رتبه های بالاتر ببینیم.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه کلیه فعالیتهایی که در حوزه سلولهای بنیادی چه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاهای دیگر به صورت انفرادی انجام میشد  اکنون با حرکت انسجام یافته ای تبدیل شده گفت:امیدواریم با تشکیل این شورا شاهد باروری دانش سلولهای بنیادی و حرکت رو به جلو این حوزه باشیم .

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه هر عضو هیئت علمی باید یک شرکت دانش بنیان باشدگفت:بحث بین المللی سازی که مقفول مانده بود اکنون با تیم فعالتری و کار آمد تری در حوزه خزر و اروپا فعال شده است.

یوسف زاده چابک تصریح کرد؛با همدلی و همزبانی که به آن اعتقاد داریم مسیر علمی  سلولهای دانش ینیان را را در مسیر تولید ثروت واستفاده از ظرفیتها ببریم.

وی گفت :در حال حاضر مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی دانشکده داروسازی و مرکز تحقیقات علوم و اعصاب بسیاری از پایان نامه های آنها معطوف به سلولهای بنیادی می باشد .
وی گفت : با تشکیل شورای سلولهای بنیادی امیدواریم که با هدف راهبردی در حوزه سلولهای بنیادی، استان گیلان بتواند گامهای موثری در حوزه های علمی بردارد .