به گزارش صفیر گیلان, دکتر دلق پوش طی نشست با فرماندار شهرستان انزلی در محل فرمانداری و همچنین حضور در اتاق اصناف آن شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: با عنایت به شرایط اقتصادی موجود در جامعه , هم افزایی و استفاده از همه ظرفیتهای موجود جهت رونق تولید بسیار ضروری و حائز […]

به گزارش صفیر گیلان, دکتر دلق پوش طی نشست با فرماندار شهرستان انزلی در محل فرمانداری و همچنین حضور در اتاق اصناف آن شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: با عنایت به شرایط اقتصادی موجود در جامعه , هم افزایی و استفاده از همه ظرفیتهای موجود جهت رونق تولید بسیار ضروری و حائز اهمیت می باشد.
رئیس سازمان صمت گیلان اضافه کرد: با توجه به نوسانات به وجود آمده در بخش صنعت و بازار سرمایه در سال ۹۷، استفاده از توانمندی همه دستگاهها به ویژه سازمان صنعت، معدن وتجارت مهم ترین سیاست جهت کمک به بخش تولید می باشد.
وی همچنین عمده مشکل صنعت تولید را برخی سطحی نگری ها و سلیقه محوری در تصمیمات اعتبارسنجی هنگام تخصیص تسهیلات از سوی بانک و همچنین مشکلات مالیاتی ذکر کرد و گفت: بعضآ در برخی موارد به دلیل عدم انجام تعهدات برخی بانکها در خصوص منابع مالی تکلیفی در مواجهه با واحدهای تولیدی سبب وارد شدن ضربه مهلکی بر صنعت کشور شده و در صورت ادامه این رویکرد نامناسب و عدم برنامه ریزی های درست موفق به رفع تلاطمات به وجود آمده نخواهیم شد.

دکتر دلق پوش همچنین گفت: البته با توجه به ظرفیتهای قانونی موجود در کارگروه رفع موانع تولید می توان تمهیدات لازم را برای پایش و نظارت مستمر بر حسن اجرای تعهدات بانکی در خصوص واگذاری تسهیلات به صنعت تولید اتخاذ نمود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جمع روسای اتحادیه های شهرستان انزلی با اشاره به عملکرد سازمان صمت در حوزه تنظیم بازار عنوان کرد: سازمان صمت گیلان در جهت تنظیم بازار, نظارت صحیح , ایجاد انگیزه و در نتیجه کاهش التهاب نسبت به سایر استانها موفق عمل نموده است.
وی با بیان اینکه بازاریان همواره از قشرهای شریف و یاری‌رسان نظام و دولت در برهه‌های مختلف بوده‌اند، گفت: معتقدم که مشکلات اصناف باید یکی بعد از دیگری و بر مبنای قانون‌مداری حل و فصل شود.

شهرستان بندر انزلی قطب گردشگری استان و کشور بوده فلذا باید تمهیدات لازم جهت افزایش و توزیع مطلوب سهمیه های کالایی تنظیم بازار به این شهرستان مورد نظر قرار گیرد.

در ادامه دکتر دلق پوش گفت : ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات تخصیصی شهرستان انزلی برای بازسازی و نوسازی صنوف تولیدی می تواند در جهت رونق تولید سبب پویایی این بخش شده ومنجر به توسعه تولید و اشتغال را در این شهرستان گردد و این امتیازات باعث خواهد که رغبت سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی انزلی افزایش یافته و با توجه وجود عرصه صنعتی موجود عملا امکان جذب همه شرکت های متقاضی فراهم خواهد شد.