به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛اصغر امانی، رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه انجمن به منظور همگرایی مابین بخش خصوصی و همکاری با همه عوامل دولتی و حاکمیتی بویژه سازمان منطقه آزاد و برای توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار ایجاد شده،با تصریح بر رونق و شکوفایی […]

وی مهمترین دستاوردهای همکاری دولت و بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی را فعال شدن واحدهای صنعتی تعطیل شده،احداث مراکز تجاری و هتلها و مراکز تفریحی و گردشگری،احداث کارخانه های جدید صنعتی با رویکرد صادراتی،ثبت شرکتهای خارجی،ساخت بندر بزرگ کاسپین،احداث انبارها و سیلوها و تانک فارمها برای ورود و نگهداری کالاهای اساسی و مواد اولیه،اسکله های تجاری و تفریحی، عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر طی این مدت شاهد راه اندازی کریدور استراتژیک چین-قزاقستان-بندر کاسپین،شروع عملیات اجرایی برای اتصال راه اهن رشت-بندر کاسپین،شروع عملیات اجرایی اسکله رو رو،ایجاد مرکز نمایشگاهی بین المللی و صدها پروژه کوچک و بزرگ بودیم که منطقه آزاد انزلی را در صدر مناطق آزاد ایران در شاخص رشد سرمایه گذاری و توسعه و صادرات قرار داد. امانی افزود. براینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در انزلی به گونه ای پر رونق بود که دوسال پیاپی ریاست محترم جمهور شخصاً برای بازدید و افتتاح پروژه ها به این منطقه سفر نمود، اضافه کرد: در دوران سخت جنگ اقتصادی امریکا علیه مردم ایران و دوران دهشتناک کرونایی، این فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی بودند که با همت جمعی و حمایت سازمان و علیرغم همه مشکلات، با ورود کالاهای اساسی ومواد اولیه و قطعات صنعتی نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی و کارخانجات صنعتی کشور داشتند و در ایام کرونا،فعالین اقتصادی در واحدهای تجاری منطقه بطور داوطلبانه اقدام به تعطیلی مراکز تجاری نموده و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی با تغییر خط تولید،اقدام به تامین لوازم و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا نمودند.
امانی با اشاره به تغییر مدیریتی منطقه آزاد انزلی درسال ۹۸ و اثبات عملی همکاری و هماهنگی انجمن سرمایه گذاران و کارافرینان و همه فعالان اقتصادی با مدیریت جدید در ایام کرونا اضافه کرد: متاسفانه تصمیمات غیر حرفه ای و فاقد اولویت اقتصادی و غلط و اتلاف وقت برای مسائل حاشیه ای و بیهوده در خصوص تغییر نام و محدوده منطقه،موجب غفلت از اقدامات و پروژه های زیربنایی و سرمایه گذاریهای کلان جدید،به ویژه اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین که آخرین حلقه کریدور شمال-جنوب می باشد موجب ناخشنودی ریاست محترم جمهوری گردید و در نهایت مدیریت منطقه آزاد انزلی در بهمن ماه سال گذشته برکنار گردید.
وی دلیل امیدواری مجدد فعالین اقتصادی نسبت به انتصاب اقای نقوی راتجربه و از بدنه منطقه آزاد انزلی بودن عنوان کرد و تأکید نمود: اینجانب در طول بیست و پنج سال گذشته و از بدو تشکیل منطقه ویژه اقتصادی و سپس تبدیل آن به منطقه آزاد، و جابجایی دوازده مدیر و سرپرست برای سازمان،به یاد ندارم که انتصاب یک مدیر تا این اندازه موجب شادمانی اعضا هیئت مدیره و مدیران و بدنه سازمان،فعالین بخش اقتصادی بخش خصوصی و مردم شده باشد.
رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی دلیل خوشحالی و امید سرمایه گذاران را مدل مدیریت مبتنی بر تعامل،همکاری و دلسوزی نقوی در طول دوران مدیریتی خود در بخش های مختلف سازمان،ظرف هشت ساله گذشته عنوان کرد و گفت:عملکرد ایشان در دوماه گذشته ، مصداق بارز توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید و پشتیبانی و رفع موانع و توجه به اولویت درست ریاست محترم جمهوری در مسئله راه اهن بوده است، در نتیجه در چنین شرائطی که بارقه های امید در دل همه شکوفا گردیده و امید به آینده دارند، افرادی که خوان نعمت از کفشان رفته و دیگر نمی توانند چون گذشته لابیگری و سوءاستفاده از موقعیت و رانت خواری نمایند و عندالوقت هایی که تنها هنرشان تعرفه خودشان به عنوان مدیر باندی و گروهی می باشد، دست به کار شده و با زمزمه تغییر مدیریت منطقه ارامش ایجاد شده را به تند باد و طوفان بدل کرده اند.
امانی با اشاره به نگرانی فعالین بخش خصوصی اضافه کرد: کدام عقل سلیم و مدیر توانمندی حتی از داخل مناطق آزاد که با مسائل انزلی اشنایی ندارد میتواند در سه ماه باقیمانده شق القمر کند. این هنر نقوی و همکاری هیئت مدیره و مدیران سازمان بوده که طی دوماه بیش از همه دوران مدیریت قبلی موفقیت داشته اند به ویژه در پروژه راه آهن که برای دولت و نظام بسیار مهم و حیاتی است.
وی خطاب به معاون رییس جمهور با بیان این سئوال که این عوامل چه کسانی هستند که با خرج کردن ابرو و اعتبار اقای دکتر نوبخت که در صد سال گذشته بالاترین دولت مرد گیلانی بوده و همچنین انتصاب این تغییرات به استاندار گیلان میخواهند به اهداف پلید و شیطانی خود برسند؟ و گفت: چطور میشود که بنرها و پیامهای شادباش زودتر از موعد چاپ شده و آماده انتشار آن هستند.
رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی افزود. اینکه در فضایی که رانت خواران و سوء استفاده کنندگان رشد کنند سلامت کاری وجود ندارد و این خود موجب فرار سرمایه و کارافرین است،

وی با تصریح براینکه ما فعالین اقتصادی منطقه ازاد انزلی یقین داریم که اقای دکتر نوبخت دلسوز مردم و بویژه استان گیلان می باشند و با حمایت از خواست اکثریت مطلق فعالین منطقه ازاد انزلی که یک خانواده یکصد هزار نفری میباشند، به این غائله خاتمه خواهند داد، گفت:ما از ریاست محترم جمهوری درخواست داریم در شرایطی که منویات ایشان در این منطقه که در افتتاحیه پروژه های مناطق ازاد بیان فرمودند بخوبی در حال انجام است و توصیه اکیدشان به دولتمردان ایجاد فضای ارام برای مردم در مدت باقیمانده از دولت دوازدهم می باشد به خواسته مردم و فعالان اقتصادی توجه نمایند و آرامش را به این منطقه برگردانند. قطعا ایشان فراموش نکرده اند که در حضورشان در منطقه آزاد انزلی، بزرگترین موفقیت را در سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی بیان فرمودند.
رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان اقتصادی منطقه آزاد انزلی در پایان خطاب رئیس جمهورکرده و گفت: از شما انتظار داریم همانطور که بخش خصوصی به دولت اعتماد کرد و در این منطقه سرمایه گذاری نمود، شما هم به تشخیص و توصیه آنان اعتماد کنید و بدانید که همه تلاش ما ، برای رونق سفره کسانی است که تولیت انان را در کارخانجات و شرکتها و پروژه های خودمان برعهده داریم. تحریم و کرونا و تصمیمات غلط و نادرست دستگاههای مختلف حکومتی ، به اندازه کافی کمر بخش خصوصی را خم کرده است. لطفا دستور دهید ارامش را به ما برگردانند. ما از خداییم و بسوی او باز میگردیم. امیدوارم در روزیکه دهانها بسته می شوند و بدنها شهادت می دهند شرمنده شهیدانمان نگردیم.